Hoi Gerda
Nou ik ga de caafs de komende tijd ze vooral op hooi, gras en groente zetten ipv;
brok-musli-mais vlokken-brood ect.
En denk ook dat overbemesting in Nederland de kwalitiet van hooi en gras nadelig vaak beinvloed en dat het niet makkelijk is voor een leek met de natte vinger ff te kunnen zien van;
oeps jep dit gras is “oke” en dit weer niet!
Kijk langs de snelweg de honden laat plaatsten zijn minder van kwaliteit moet je vanuit gaan.
Verder zal ik ook niet te raszuiver gaan fokken omdat daar ook een belangrijke verzwakkings factor in zit weet ik inmiddels heel erg zeker!
Dit omdat ik juist met het hebben van ras cavia's kortere levensverwachtingen zie en het sneller ziek en zwak worden van de caafs!
Niet alles is linia recta naar het voer te herleiden wel een deel ervan natuurlijk!
En dan het met mate voeren???
Ja teveel is altijd verkeerd maar als ik zie dat er bij sommige fokkers dieren UREN op het zaagsel zitten zonder eten, geen eens hooi tot hun beschikking hebben daar heb ik ook daar mijn nodige scepsis over!
Dus ik kies voor de gulden midden weg indeze!
Voorlopig ga ben ik er nog niet uit want pas over een jaar of zo kun je zeggen het werkt of het werkt niet, tenzij de dieren meteen omvallen van een bepaald voer, zoals hier al eerder geoppperd werd.
Dan is het simpel en heb je de koe meteen bij de horens, helaas staan nu de beste stuurlui ff aan wal echter de tijd zal het ons allen leren!
gr D#S