hoi gerda en ine
ik kan manu nu een beetje volgen
gras mag maar met mate en geen nat gras
groente en fruit is eigelijk hetzelfde verhaal
ik geef hier alles met mate dus ook groente
ze krijgen hier iedere dag groente of fruit maar allemaal een beetje en afwisselend
ik heb vandaag gevoerd :
s'morgens brokjes en hooi
en allemaal een stukje wortel van ongeveer 1 a 2 cm per caaf
vanavond hebben ze allemaal witlof extra op dan koop ik 2,5 kg voor al mijn dieren
ik heb met dew baby's en knuffels 30 caafjes en ze krijgen allemaal een halve witlof per caaf ik geef de dieren inde ren anders de witlof dan de dieren in de hokken
in de ren snij ik de witlof in stukken zodat ze allemaal stukjes kunnen pakken,ik verdeel het in alle hoeken overal een beetje anders word het vechten
de opgehokte dieren snij ik de witlof aan de lange kant door midden en ieder krijgt een helft dan krijgen ze nog hooi en water wen als ik de schuur uitloop zit iedereen nog te knabbelen
ik heb een tijdje de brokjes gewogen om te zien hoeveel ze eten en 40gr per dier klopt aardig hier ik weeg het niet af per dier maar ze krijgen allemaal een bakje smorgens waar toevallig 40 gr in gaat en het bakje word sávonds weer gevuld als die leeg of bijna leeg is dus de 40gr klopt wel per dag per dier volwassen de een eet iets meer dan de ander en het ene bakje is leeg en de ander niet maar het is om het even
ik heb voor morgen lekker paprika extra en appeltjes die ik in zijn geheel in de hokken en ren leg zijn ze heel druk mee hhahahahahaha
ik kom dagelijks meerdere malen in de schuur en als ik zie dat de hooi op is dan vul ik die nog extra bij ik heb nooit zaagsel als ondergrond maar hooi zo zie ik ook dat de dierne genoeg krijgen wat ze niet opeten gaanze lekker opliggen
ik kom vaak genoeg in de schuur en dan ligt de helft te slapen dus ze eten echt niet 24 uur per dag ze moeten 24 uur per dag eten tot hun beschikking hebben de verwende nestjes hahahaahahaha
ow ja ik heb trouwens 1 hooibaal (erg groot) per maand nodig
1 zak kasper en een zak muesli (die meng ik door de kasper)
heel veel groente en fruit hahahaah zo'n 2 a 2.5 kg per dag en wortels haal ik 3 keer per week bij de lidl nu omdat mijn leverancier alleen in de winter wortels heeft
en neee ik heb absoluut geen winst aan mijn dieren hahahaha
dit is alleen het voer dus er komt nog houtvezel bij en kosten van bv ivomec enz enz
groetjes jacqueline
groetjes jacqueline