kan een mannetje samen met een ander mannetje met vrouwtjes???

• Witchesatwork.nl

Hoi hoi

Even een correctie van een erg kromme typfout van mij in bovengaand stukje.

CORRECTIE!.

> >JE< (ipv ik) bent niemand meteen iemands vijand als diegene

> een andere mening is toegedaan.

gr. D#S

• jacqueline

hoe kan je nu een hond (roofdier) vergelijken met een cavia (prooidier)

een hond kan je inderdaad vals maken cq doofokken

hebben we vorige week hier nog meegemaakt met een zeer lieve amerikaanse bulldog teef van 4 jaar die nooit iets verkeerds heeft gedaanen zeer lief is maar deze zelfde hond heeft hier wel een leuke en lieve jackrussel verscheurd die niks deed en heeft gedaan

jack russels zijn niet vals maar mensen vergeten dat het echte jachthondjes zijn met een herderimago in zijn klein diertje

dus vals nee dat zijn ze neit maar overmoedig wel

je kan gewoonweg een cavia niet vergelijken met een hond een cavia kan je niet vals fokken ook niet in een bepaalde lijn

er zijn wel lijnen die actiever zijn ook qua geslachtsdrift en lijnen die sullig zijn zoals bv de ch teddy

dat heeft niks met agressie te maken maar meer met karakter/lijn want een gladhaarbeer zal feller dekken dan bv een tesselbeer

appels kan je niet met peren vergelijken echt niet !!!!

je moet per dier kijken en dan nog hoef het niet in de lijn te zitten want je kan een beertje vanaf dag 1 pakken en knuffelen en die zal zeer tam worden als bv een broertje die je nooit pakt

groetjes jacqueline uit arnhem

• Moniquee

Als jij met mij wilt discuseren >>> Praat dan niet op een toon als of je het tegen een klein kind hebt, want die tijd heb ik al een poos achter me liggen.

Je bent geen doorsnee fokker / mens….. Prima niks mis mee. Als jou dit een gelukkig mens maakt moet je lekker blijven wie je bent.

Zelf zet ik hier een heel groot vraagteken achter. Jij gebruikt dit prikbord om je frustratie's te uiten. Zoek maar een ander slachtoffer, want ik voel me hier niet de aangewezen persoon voor.

Dan voor jou maar een kort lontje……

• Moniquee

jack russels zijn niet vals maar mensen vergeten dat het echte jachthondjes zijn met een herderimago in zijn klein diertje

dus vals nee dat zijn ze niet maar overmoedig wel

Hoi Jauqe,

Dit is wat ik hier voor bedoelde met mijn opmerking >> De hondentaal. Veel mensen kopen een JR omdat hij klein is en de mensen onvoldoende weten van dit pittige ras. Lekker makkelijk overal mee nemen, maar zo zit de JR helemaal niet in elkaar. Hij heeft heel veel energie en het is wel een terriër. Veel JR die net een jaar zijn belanden in het asiel.

Dit kan je natuurlijk niet met een cavia vergelijken zoals je ook al aangeeft.

Nee, een cavia fok je niet vals…..maar je kan het karakter wel manipuleren door er streng op te fokken. Een gladhaar is een veel minder rustig ras dan de CH-Teddy. Wil je de gladhaar rustiger fokken kan je er bijv. een CH-Teddy door fokken…..enz. Zo kan je het karakter wel manipuleren. Verder moet je heel streng uitselecteren. Wat je met kop, vacht enz. uitselecteerd kan je het zelfde doen bij het karakter. Een beer die tegen de tralies op vliegt, nou daar fok ik dus niet mee. Dit selecteer ik meteen uit.

Geen vriendelijk karakter vind ik wat anders dan een vals karakter……Een cavia die bijt selecteer ik er meteen uit. Een die vliegt i.p.v dat hij lekker rustig is selecteer ik er meteen uit….. Een die met alle beren zit te knokken selecteer ik er meteen uit. Als een volwassen beer elke keer vervelend gedrag naar je kleine beertje hebt, zal de kleine beer dit gedrag gaan overnemen. Uiteindelijk houd je lieve dieren over en ja, er kan altijd een keer een verkeerde match tussen zitten. Gewoon je dieren goed volgen en opschrijven en die match niet meer maken en niet mee fokken.

Groetjes Monique

• jacqueline

hoi monique

juist dat is ook fokken met dieren uitselecteren

ik zal ook nooit eendier aanhouden die tegen de tralies vliegt want inderdaad dat geeft hij zowel aan de zeugjen en aan andere beertjes over

ik heb er gelukkig geen last van en mijn stal is biostabiel ik koop ook bijna geen dieren aan

ik heb vorige week 2 nieuwe rexmeisjes gekocht van een andere fokker en thats it

mijn dieren zijn allemaal rustig en ja karakter is erg belangrijk

ik heb een borstelopvangzeugje die erg hyper is hahaaha mijn dochter en ik moeten er om lachen ze rent en raced door de ren maar is verder niet vals ofzo maar gewoon druk met een beetje adhd hihihihihihi gewoon leuk

een rex is net als de ch teddy erg rustig en mijn dieren vliegen niet :) ik heb ook van smorgens 9 uur tot s'avonds 23 uur de radio aan dus mijn dieren schrikken niet zo snel van geluiden

ik knuffel ze echt niet iedere dag allemaal maar pik er dieren tusenuit die even een check moeten op bv nagels en verder kijk ik er graag naar met mijn dochter celina we gaan dan samen op de voeremmer zitten en kijken en genieten

en dan krijg je oowwww mam kijk eens hoe poepie ze huppelen en eten ;) en ow die konijntjes die zijn helemaal toppie die mogen dageljks los en vaak ook even naar binnen en al mijn konijnen zijn lekker tam en luisteren op de 2 nieuwe na dan

fokken is niet alleen bij elkaar gooien en wachten maar ook genieten van karakters en die geweldige gezichtjes

groetjes jacqueline uit arnhem :)

• Witchesatwork.nl

Hoi Jacq

Een roofdier en prooidier hebben een ding gemeen……………….ze hebben een eigen karakter hoe je het wend of keert.

en als fokker heb je daar een verantwoordelijkheid in, alleen de een selecteert hier op de ander weer daar op enz enz.

Sommige selecteren niet eens die zetten bij een 20 tal zeugen gewoon permanent 2 beren die zowel de moeders als de jongen op mogen schrijven als beiden partijen er voor IN zijn.

Uit selecteren op minder wenselijke eigenschappen komt dus bij al het leven voor, alleen is de schade die een valse hond aanricht van een heel ander formaat dan wat een cavia of zo kan aanrichten veelal dan.

Daarbij nog de persoonlijke voorkeur meetellend de een houd van een super mak/tam dier, bij ij mogen ze ook rustig lekker de trap op rennen naar boven en weer terug enz enz. ik kijk dan ook erg graag naar mijn dieren ipv er veel mee aan de knuffel te gaan ha ha!

Knuffelen dien de caafs elkaar maar dan knuffel ik wel de mens.

Groetjes D#S