zielige cavia

• Witches at work

Hoi hoi HO zeg,

Zilege cavia kun je op veel manieren uitleggen en je hoeft mensen niet altijd LETTERLIJK te nemen als ze dat schrijven maar ff goed in jezelf na te gaan hoe de boodschap nu werkelijk is bedoelt.

Er zijn namelijk veel caafs die een beetje buiten de boor vallen omdat bv hun kleur te saai is bv eenkleurige dieren vind men vaak ook maar saai men wil vooral kleur en tekening zien meestal.

Das voorbeeld 1 dan zijn er nog caafs die bv een wat spitser bekkie hebben of vouworen enz enz allelemaal gezonde maar wel dieren die door de bank genoemen minder IN zijn!!!

Dan vind ik verder een rascavia niks beter als een klikocavia tja en de beste stuurlui staan nog altijd aan wal zeg ik maar.

Jacq jij schrijft bv dat jij jou dieren niet aan zo iemand wil meegeven maar heb je al eens bedacht welke randdebiel in de dierenwinkel met jou ex dier kan gaan lopen leuren???

Daarmee kan men toch ook gewoon bastaarden gaan fokken per slot of niet dan?

Ik heb hier zelfs een ex caaf van jou zitten die eerst een tijdje in de dierenwinkel heeft gezeten maar daar niet werd verkocht omdat ie te zwart was, ja vette discriminatie noem het maar~!~

Ik zag en wist dat het een goed dier was maar had ook wat medelijden met hem, foktechnisch kan ik hier niet zoveel met hem en met andere beren kan hij evenmin overweg.

Maar tam is hij wel en ook mooi en goed van bouw ed.us nee ook niet bepaald “zielig” te noemen.

Ik heb een bloedhekel aan broodfokkkers en mensen die altijd voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten.

Echter van Aken mag ook mij mailen, een echt zieke of zielig cavia gaat ook niet naar haar, maar wel een dier dat bv minder IN is om boven genoemde redenen.

mijn email=inka110@hotmail.com

met vr. groet de heks

Die zowel raszuiver fokt als bewuste inkruisingen maakt!

• Khydra

oeps, ja zo gaat dat hier soms :( Maar je had er ook niet bijgezet dat de beer gecastreerd was, vandaar denk ik de verwarring. Trek je van het geharrewar gewoon niks aan. Wel leuk dat je nog een paar caafjes een goed huis wil bieden. Zoals ik al schreef, ga rustig eens kijken in een opvang, ik weet wel een opvang in Oldenzaal, Hilversum en geloof ik ook nog 1 in Almere. Heb zelf ook 2 heren uit een opvang dier er al heel lang zaten, heerlijk om te doen.

Als je adressen wil, laat maar even weten

groet

Jannie

• Marumoto

Heb het oorspronkelijke bericht goed gelezen en er staat NIETS (=NIETS) in over fokken, en ook niets dat onvriendelijke reacties zou kunnen uitlokken. Het woord “fokken” kwam van iemand anders, en ik kon eerlijk gezegd de relevantie daarvan niet zo goed zien.

Er is inderdaad een opvang in Almere. En ook een in Tiel (Betuwe), en in Westervelde (Stichting Cavia). Dit is misschien iets verder, maar Tiel is nog wel te doen. Ik kan evt iets met die mensen afspreken. Hoor ik wel.

gr

Eva.

• Witches at work

Hoi hoi

Tja GOE GELEZEN hA HA!

Maar een fokker is vaak geen fokker als ie niet meteen aan FOKKEN denkt ha ha!

Nee idd ze wil volgens mij gewoon een beertje een mindere uitgefokte zeug of zo voor in dr ren bij de castraat heel positief toch???

En neen die hoeven dan ook geen of niet veel te kosten natuurlijk.

gr D#S

• Van Aken

Bedankt jongens. Waarschijnlijk van mij ook een te heftige reactie, maar ik voelde me gewoon aangevallen. In ieder geval heb ik inmiddels via een dierenasiel hier in de buurt de tip gekregen om mijn naam te laten noteren bij de dierenambulance. Ze zitten daar vaak verlegen om opvanghuizen voor cavia's die bijvoorbeeld gewoon op straat worden gevonden. En nu met de vakantieperiode voor de deur zal het aanbod binnenkort wel weer toenemen. Als je hoort wat die vrouw vertelt over wat ze vinden krijg je echt kippenvel.

Het is me echt niet te doen om een goedkope of gratis cavia. Ik ga zelfs extra vaak naar de groenteboer voor lekkere hapjes voor de beestjes en ik bezuinig echt niet op ze. Ik vind ze gewoon superleuk. Ik heb mijn castraat buiten in de ren zitten met zijn 2 vrouwen en 2 dochters. Een hele gezellige boel. En 1 meer of minder merk je in werk en kosten niet zo, dus vandaar dat ik zo'n beetje “de held wil uithangen” om een cavia die dus afgedankt is een leuk leven te bezorgen, gezellig met soortgenootjes.

Sorry allemaal voor de verwarring en bedankt voor de tips!

• Bellamy

Nee, dat klopt. Er stond niets over fokken in. Maar ook niet dat de beer gecastreerd was en wel dat hij 2 zeugjes gedekt had. Op zich niet vreemd dat je dan 1 en 1 optelt en verondersteld dat het een zeugje moet zijn om mee te fokken, zij moest bij de beer komen en er staat niets over zijn gecastreerde aard…….Nu heeft Van Aken het uitgelegd en is het veel duidelijker, maar in 1e instantie was dat dus echt niet zo.

• Khydra

eind goed, al goed ;);)

• feliz79

hallo, ik vind het juist supergoed van je dat je inderdaad een zielige cavia een kans geeft!! Ik heb zelf 14 cavia's in een heeeeeeeeeeeele grote ren, en op 4 cavia's na zijn het inderdaad allemaal zielige cavia's (geweest dus!!) waar mensen maar al te graag van af wilden, bah!! en de 4 cavia's die ik zelf heb gekocht waren ook zielig, want die komen van de boerenbond en dat waren de meest zielige exemplaren die je ooit hebt gezien.

oja, om even op je vraag terug te komen; ik heb zelf 13 vrouwtjes en 1 gecastreerd mannetje, en dat gaat echt supergoed!!! SUCCES!

• feliz79

grappig verhaal, je lijkt wel op mij (ga ook altijd naar de groentenboer enzo!). vind het heel leuk om te lezen, volgens mij komen op dit forum bijna alleen maar fokkers en ik heb ze echt voor de lol om hen eenfijn leven te geven, heb nog nooit een nestje gehad.

• Bellamy

Fokkers hebben hun dieren ook voor de lol hoor, als hobby zijnde……