zielige cavia

• van Aken

Sinds augustus heb ik cavia's. Twee vrouwtjes. In februari een man erbij en van allebei de vrouwtjes een nestje gehad. Van allebei 2 vrouwtjes gehouden en de rest verkocht. We hebben een hele grote ren en ik denk dat mijn mannetje nog wel een vrouwtje erbij kan hebben. Ik ben nu op zoek naar een zielige cavia die nergens meer welkom is. Misschien vanwege leeftijd of zo. Liever geen probleemcavia met ziektes en bijten en zo. Weet iemand in de buurt van Putten een adres? En heeft iemand misschien nog opmerkingen of het wel of niet verstandig is?

• jacqueline

hallo

een zielige cavia ????

die zie je op dit forum echt niet

kijk eens op marktplaats en verbaas je hoeveel dieren er gratis worden aangeboden

ik vind het wel jammer dat je er zo om vraagt fok als je wilt fokken met goede rasdieren en zet niet lukraak een onbekende zeug bij jou beer

een betere optie is je beer laten castereren is hij ook niet zielig meer en heeft heel veel vriendinnetjes om mee te hobbelen door je ren

groetjes jacqueline

• khydra

zielige cavia's? Kijk maar eens in dierenopvangen of op marktplaats! Het is leuk om er nog een zeugje bij te zetten, maar wil je dan zoveel fokken? Lijkt me ook niet goed voor de zeugjes en waar laat je al die jonkies ? (komen er dan nog meer zielige caafjes bij?) Laat de beer castereren, dan hebben ze het gezellig en geen gedoe.

Jannie

• Bonnie

Triestig dat je zomaar wil fokken met “een zielige cavia”

Als je al een zielige cavia vind is het laatste waar die op zit te wachten zwanger worden denk ik wel.

En let erop dat je bij de meeste opvangen niet mag fokken met de dieren.

Koppel misschien je beer met een jonger beertje of laat hem castreren, hij zou nogal in zijn nopjes zijn tussen de zeugjes dan.

• de Wolfjes

Hoi,

Ik woon niet ver van Putten af. Misschien heb ik een zeugje voor je (Ik heb geen zeugjes die weg moeten, maar mogen als er een goed adres voor is), maar dan wil ik eerst wat meer informatie van je en weten en wat precies je bedoeling is.

Ik kan je dan ook vrijblijvend informatie geven op de e.v.t. vragen die je hebt.

Als je interesse hebt kan je me mailen cs.dewolfjes@upcmail.nl

Ik ga het niet hier bespreken.

Groetjes Monique

• jacqueline

heb jij wel zielige cavia's monique ??

ik geef geen enkel dier aan zulke mensen want ze willen alles het liefs gratis en er worden kruizingen gefokt en je weet ok niet of hij de beer bij de zeugen laat dus iedere 3 maanden weer jongen krijgen enz enz nee aan mijn dieren geen polonaise

gr jac

• de Wolfjes

Hoi Jaqueliene,

NEEEEE, ik heb geen zieliege dieren!!!!!!!! Ze hebben het hier beter dan ik haha

Ik verkoop zeker niet aan iedereen een cavia of een konijn!!!

Ik geef mensen de ruimte om hun verhaal te doen en vragen te stellen (ik vraag ook) en als dit niet in de buurt komt van mijn denkwijze over dieren, dan krijgen ze ze niet mee.

Dat kruizingen fokken, daar heb ik me van af gezet. Ik was er zo vrezelijk op tegen, en nog vind ik het geen goed iedee hoor! (Tenzij je weet waar je mee bezig bent) Mensen doen toch waar ze zin in hebben en ja, er komen even goed wel leuke diertjes uit voort voor kinderen die op zoek zijn naar een leuke knuffel. Ik zal er niks kopen en ik zal er ook niemand op wijzen om daar een dier vandaan te halen. Ik zal het niet aanmoedigen.

Ik heb er ook een vrezelijke hekel aan dat mensen je op het verkeerde been (willen) zetten…..uiteindelijk vallen ze wel door de mand en zijn ze hier niet meer welkom.

Groetjes Mo

• Van Aken

Ik vraag om een zielige cavia en krijg een heleboel zielige mensen!! Ik zit hier gewoon te schudden op mijn stoel over jullie reacties!!!!!!!!

Mijn beer is allang gecastreerd. Met geen woord heb ik gezegd dat ik meer wil fokken. Ik heb gewoon 1x voor de lol mijn vrouwtjes laten dekken en de kleintjes hebben allemaal een goed huisje gekregen!!!! In plaats van nog meer cavia's op de wereld zetten (zoals jullie doen alleen voor een mooi exemplaar) wil ik graag een cavia die het niet zo goed heeft als mijn liefies een beter leven geven. IS DAAR IETS OP TEGEN?????? Ik ben ook al bezig met marktplaats. En ik snap ook nog wel dat jullie geen zielige cavia's hebben. Maar misschien heeft iemand een adres van een opvang bij mij in de buurt. Of iemand die wel eens een eenzame cavia aangeboden heeft gekregen.

Ik voel me eerlijk gezegd behoorlijk voor pispaal gezet. Liever voortaan even goed lezen of doorvragen voordat je iemand af gaat zitten zeiken.

• jacqueline

je kan er ook neerzetten dat je beer gecxastereerd is toch ???

heb je zelf ook niet gedaan

je hebt het zelf verkeerd neergezet en wekte de argwaan dat je wilde fokken als je goed leest

waarom zit je beer apart nu dan ?

hij kan toch bij je dames ?

groetjes jacqueline

• Bellamy

Sorry, maar als je zelf niet duidelijk bent…..Waarom een cavia erbij nemen als jouw beer gewoon bij de zeugjes en zijn dochters kan? Of wil je dat niet, dan moet je dat duidelijk opschrijven.

Waarom moet het een zielige cavia zijn? Ik heb nog leuke oudere zeugjes te koop (ex-fokzeugjes) die echt niet zielig zijn, maar die mogen wel verhuizen (of ze nu bij mij in een groep wonen of bij een ander…..ik kan niet alle oudere zeugjes aanhouden, als ik verder wil met fokken). Alsof iemand met een zielig dier hier gaat kijken, die heeft niets voor zijn dier over (anders was deze niet zielig). En je kan altijd zelf naar sites van opvangen gaan om te kijken of daar zielige dieren zitten.