Hoi Kristel
Erg naar voor je dat je cavia is overleden!
Maar…….een goede cavia moet hier makkelijk tegen kunnen, helaas zijn tegenwoordig erg veel caafs niet meer zo bikkelig, ze worden niet goed gefokt, gevoerd enz enz.
Hoe oud is hij geworden? Want misschien was het zijn tijd gewoon, mijn cavia beer heeft de vorige winter (was toen al bijna 5 jaar) gewoon overleefd hier buiten namelijk en was ook zeker niet meer stevig te noemen!
Dan geef ik je nu een tip een buiten caaf mag je gewoon naar binnen halen ook in de huiskamer zetten.
Ze hebben geen winter vacht dus aanpassen is zo gepiept.
Bij een konijnen kan dat niet nou ja het KAN maar die ligt dan echt te hijgen van de hitte die kweekt buiten een wintervacht een konijnen bontjas zeg maar.
Die mag je wel wat meer ophokken bij rebelse kou maar niet de huiskamer in.
Dan wil ik je nog ff wijzen op het feit dat ik het houden van caafs samen met konijnen niet toejuich.
Een cavia is het beste af met een andere cavia tenzij het niet klikken wil natuurlijk.
Konijnen zijn erg eigenwijs en spreken een hele andere taal, dat het vaak HEEL goed gaat wil niet zeggen dat het
net zo vaak GOED FOUT kan gaan!
Op dit moment heb je ff niks aan mijn info maar in de toekomst misschien wel.
Jezelf dingen verwijten stop daar aub mee, hier zitten ze er nog allemaal vrolijk bij buiten.
En een ieder is er vrij in een dier binnen te halen, mijn zus heeft de caviaberen die ze ooit van mij heeft ook altijd binnen in de winter.
Volg voortaan gewoon je gevoel, meestal is dat zo gek nog niet, misschien was het idd een typische binnen cavia.
gr. D#S