Hoi hoi
Goed idee die tent ha ha!
Ik heb ze deze nacht ook afgedekt met vijver folie over het plexiglas heen hier buiten.
Als ik echt zou willen zou ik mijn dieren wwel naar binnen kunnen halen en ze bv in de garage zetten in een een zoitje binnen kooien echter ik laat ze gewoon buiten ik heb ze nog nooit voor de vorst naar binnen gehaald en ga dat ook nu niet doen.
De kou viel dit keer erg mee trouwens, ik slaap met open raam en heb het niet kopud gehad, de nacht ervoor wel en toen was het zog minder koud.
TIP;
Jou voer is prima, geen extra vot C aanvullen want als ik het goed heb is dit toch Gerti voer of ander duur voer?
Dat moet echt zat zijn en bij een vet overschot kunne ze blaas problemen ontwikkelen wat bij Hopefarms nogal eens gebeurd.
Exe heeft dat nadeel niet alhoewel de dosis even hoog is maar hun maken een combi van natuurlijke en niet natuurlijk vitamines, de niet natuurlijke zijn wat langer houdbaar vandaar die combi.
Jou afval van de keuken zoals; brocoli, paprika, sinaasappels met nog wat vruchtvlees resten, appelkroosjes, oud brood , sla (niet teveel ivm anders mogelijke diaree)zijn een echte basis om te verbranden nu en ook de havermout zo uit de winkel, echte zou ook mogen maar daar is in kleine hoeveelheden moeijker aan te komen.
Goeie sterke caafs moeten onder deze omstandgheden het makkelijk kunnen redden ook de jonkies, dus als ze dood gaan nu onder jou omstandigheden hier geschetst zijn het geen stevige dieren gewoon!
Op mijn site van WITCHES AT WORK kun je zien hoe ze hier zitten en op mijn Marktplaats advertenties ook zoals ze er nu bij zitten, ik woon in Boxmeer en je mag zelfs komen kijken als je een keer in de buurt bent.
Te weinig kennis van zaken hebben is wel gevaarlijk zoals mensen die nog steeds denken dat hooi net zoveel warmte afgeeft als stro ed.
Ook kom ik wel eens bij fokkers waar dieren alleen in een klein hok gepropt ziten op een laag mest ook nu in de kou en dat vind ik echt om te gillen!!!
Caafs binnen houden is makkelijker, je hebt weinig aan bodenbedekking nodig bv en het werkt veel sneller als in de kou werken.
Echter caafs buiten houden veel frisser en vrijer voor dier en mens en juist allergische reakties heb je op deze manier veel minder last van.
Succes ermee, bij evt vragen mag je me ook bellen, mijn nummers staan op mijn site op de welkoms pagina.
gr D#S