Ik ben op allerlei manieren aan het proberen uit te vinden wat het beste is voor mijn cavia. De manier waarop er nu wordt gereageerd, vind ik niet terecht.
Zoals ik in het eerdere bericht al aangaf, is dit een andere dierenarts dan de arts waar ik eerder ben geweest. Die vorige dierenarts gaf inderdaad als optie een operatie aan. Omdat ik er, o.a. door de reacties hier, niet van overtuigd was dat dat goed zou zijn voor de cavia, ben ik naar een andere dierenarts gegaan. De huidige begreep mijn argumenten om dat liever niet te doen - een operatie is bij deze dierenarts dus ook helemaal niet aan de orde gekomen.
Uit uw eerdere reactie begreep ik dat een injectie zou werken, en dat de cavia daarmee van alle problemen af zou zijn. Daarom heb ik dit ook aangegeven bij de dierenarts. Als één pijnlijke injectie inderdaad de oplossing was geweest, had ik dolgraag en meteen die injectie bij mijn cavia laten zetten.
Maar nu blijkt de injectie maar een dag te werken, en zou hij gedurende een langere periode elke dag een zeer pijnlijke injectie in een ontstekingsgebied moeten krijgen. Nog even los van de stress rond elke dag in de auto naar de dierenarts. Dat is ook een stap die ik goed wil overwegen.
En ik vroeg juist n.a.v. van uw advies om voor behandeling naar een secundaire / tweedelijns dierenarts gaan, waar je die kunt vinden. Via Google kom ik daar namelijk niet echt uit - zie ik alleen de universiteitskliniek in Utrecht.
Ik stond dus wel degelijk open voor alle opties en adviezen.