Hoi Marieke joi de rest
Als dat Knoevelspul heeft geholpen is het toch prima!~
Je moet gewoon kijken wat aan slaat bij JOU dier daar gaat het om per slot en niks anders.
De ene keer zal dat een chemisch goedje zijn de andere keer iets natuurlijks, maar zo rond blijven lopen is ook niks voor zo'n dier wat een ellende.
Ik zou eerst zelf gaan smeren met wat middeltjes en als dat niet aan zou slaan pas verder gaan dokteren, hier heb ik dat nog nooit gezien wel bij fokkers alwaar dieren 24 uur per dag klein opgehokt zaten.
Nu is dan ook mijn brandende vraag of dit is te voorkomen???
Want hier lopen de meeste dieren op zand, stro en stenen vrij nauurlijk dus en hebben zelfs niet een lange en of kromme nagels ik hoef ze zelden te knippen/pedicuren.
Ook ben ik benaderd om 2 caafs retour te nemen die een jaar geleden hier als jonkie zijn gekocht. Ze waren erop uitgekeken.
Beiden WAREN/ZIJN heel verschillend van kleur en ed maar waren nu op 2 fronten geheel gelijk!!!
Beiden hadden veel te lange en te kromme nagels en waren erg smotsig cq vetgemest, teveel brokken waarschijnlijk gehad en re weinig hooi ed althans zo zagen ze eruit.
die kan ik echt zo niet doorverkopen mensen willen niet zo'n dikke smots maar een strakke caaf die er mooi en gespierd uitziet, dat wordt eerst maanden lang flink aftrainen hier als ik ze terug zou nemen ha ha!!!
Cavia's zijn ook niet leuk als ze klein opgehokt moeten zitten ze zijn dan vrij saai en initiatiefloos, hier vervet hooguit een Cuy een beetje de rest lukt dat niet en ik vind dat het ook zo hoort.
Dus nu ook min vraag aan jou; hoe zitten jou caafs gehuisvest? Misschien ligt het er totaal niet aan maar wil het erg graag weten.
gr de heks.