Hey ik zou graag even jullie mening horen, ik heb hier een beer zitten die 4,5 week geleden gecastreerd is ik wil hem graag in de meiden groep zetten maar hoe lang zouden jullie wachten?
6 weken is het absolute minimum. Er hoeft maar één zaadje te zijn…. waarom zu je het risico nemen om het eerder te doen?? Tuurlijk kan het goed gaan, maar dat is hetzelfde als zeggen: ‘maar mijn opa rookt ook en die is toch ook 89!’
Als het om jou en je man zou gaan, zou je dan ook het risico nemen?
Nou ik wil geen risico nemen vandaar dat ik het vraag……dus je reactie saskia is een beetje TE vind ik….
Ik wist even niet meer of het 4 of 6 wk was….en hij komt bij allemaal zeugen die sowieso of al een nestje gehad hebben of oud genoeg zijn om het evt te krijgen.
Maar ik wil niet meer fokken vandaar mijn vraag….we hebben nog 1.5 week geduld, hij zit nl best zielig alleen vandaar dat ik het vroeg.
Het is uitstekend dat je geen risico wil nemen, maar helaas zijn er genoeg mensen die er anders over denken, en ik vind het vervelend als er foute info wordt gegeven en er dadelijk bijvoorbeeld te oude zeugjes zwanger raken…. dus mijn reactie was voornamelijk bedoelt voor de mensen die al na 2 weken de beer terug bij de zeugen zetten…
Ja daar heb je vd ene kant ook gelijk in saskia, maar goed ik vraag om een mening en dat is waarschijnlijk die ze hebben met na 2 wk terug zetten, en dus het geluk hebben gehad dat er niemand gedekt is….
vd ene kant heb je gelijk dat er zo mensen zijn die het ook gaan doen misschien.
en dan daarna met problemen zitten….
Wij wachten dan toch nog even 1.5 week…
Hoi ,
Ik heb mijn gecastreerde beer na 5 weken teruggezet, terwijl ik eerst ook absoluut 6 weken had willen wachten.
Hij kwijnde echter letterlijk weg van eenzaamheid.
Na krap 5 weken kon ik het niet meer aanzien en heb hem weer bij zijn vriendinnetje gezet. Ik heb zelden zo'n blije caaf gezien.
Er zijn geen baby's gekomen.
Succes,
Lenie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?