Alleen groente,fruit en hooi

• MoniqueW

Hoi Janske,

Dit mogen drachtige zeugjes niet eten i.v.m. het groeien van de jongen in de buik.

Ik geef haver om aan te sterken na de bevalling.

Met dit weer als je ze buiten hebt zitten hebben ze wat extra.

Houd er wel rekening mee dat ze niet vervetten met dit lekkere eten, want dit is ook niet goed.

• swaas

Ik ga hier elke dag een grote volgestampte emmer gras snijden, in goed en slecht weer, behalve als het gevroren heeft.

daarnaast krijgen ze wortel, kool, en appel,soms druiven en banaan, mandarijntjes of appelsien. de drachtige en zogende zeugjes krijgen ook komkommer bij en soms andijvie, wortelgroen en paprika.

Van hun brok eten ze maar met mondjesmaat, en zeugjes die te dik worden gaan appart en moeten het doen met hun groenten, fruit en hooi (hebben ze altijd voorhanden) op die manier krijg ik geen jonge zeugjes die op 4-5 maanden al 850 of 900 gram wegen, meestal zijn ze op hun 850 - 900 gram op 7 maanden als ze bij de beer gaan.

• janske

hoi,

nee hoor ik heb nog nooit een drachtig zeugje gehad; ik heb 11 vrouwtjes en 1 gecastreerd beertje. en ze hebben een gigantische ren dus krachtvoer kunnen ze wel hebben!