Alleen groente,fruit en hooi

• jacquelinesbeestenspul

hoi allemaal

ik ben ook zo'n gek die de markt afstruint voor groente en fruit hahahahaha

ik durf dat wel te vragen ook hier bij de jan linders krijg ik de oude groente en fruit

de verkoper roept mij al als ik de winkel inloop hahahahahaa :D:D

hij vroeg laatst om mijn visitekaatje want hij had een klant voor mij erg grappig allemaal

bij mij krijgen ze iedere dag smorgens hooi en brokjes(als het bakje leeg is) en wortels en s'avonds krijgen ze iets anders wat ik dan ook koop andijvie paprika witlof of groenteblad appel enz enz ligt eraan wat er in de aanbieding is bij de supermarkt ik ben ook zo'n muts die voor de caafjes bv naar de AH rijd omdat daar de brocoli in de aanbieding is hahaahaha

en natuurlijk krijgen ze ook nog hun hooi en brokjes als het op is

ik heb hooiruifjes aan de wand hangen en die vul ik altijd aan als he tleeg is maakt niet uit hoelaat ik ben vaak inde schuur voor de was en dan kijk ik altijd even naar de ruifjes

de binnencaafs zijn ng meer verwend die willen niet eens een goedkope wortel hahaahahahahahahahaa getverdemme wat leg je er nu weer neer zo kijken ze dan die worden teveel door de kids verwend met appels en manderijntjes en natuurlijk paprika's de marktlui roepen mij ook al als er een aanbieding is en bij 1 marktkraam bewaren ze iedere week hun afval voor mijn beesies en soms als ze niet veel hebben krijg ik heeel goedkoop andijvie mee voor bv 1 euro per kg en dan haal ik altijd 5 a 6 kg voor een paar dagen genoeg :D:D

soms heb ik net niet genoeg voor alle dieren en dan tja moet ik keuses maken wat ik wel zielig vind en dan krijgen de moeders met kids altijd extra en de andere moeten het dan met een wortel doen die ze niet lekker vinden zogenaamd en word ik achterop gegild in een fluitorkest :)

groetjes jacqueline

• Witches at work

Hoi Jacq

Tja keuzes maken???

Doe ik hier ook vooral wat ik over heb van mijn koken en fruit afval.

Dan gaan de zogende en hoogzwangere incl. de opgroeidende pups lekker voor.

Echter als ik een fikse pan met piepers heb geschild gaat het ook regelmatig zo hopla de beren en zeugenren in voor de meute.

de ophokkers vinden de schillen soms te min ha ha ze weten donders goed dat ze beter krijgen hier. Ze weten op de een of andere manier dat dat opgehok hun een vreet voordeel opleverd.

Zo dom is een caaf dus ook weer niet.

gr. D#S

• MoniqueW

Hoi Jaque,

Ze kunnen best een dagje zonder hoor…

Ik heb voor 3 weken en dan geef ik om de dag 25 kg. wortelen van de boer vandaan. De rest is afwisseling en als het regent hebben ze even een dagje pech. Ik heb dan al 3 natte honden (en ik) en dat vind ik dan even genoeg. Ik heb er zo een hekel aan om door de regen te fietsen. Ze komen niks te kort.

Verder neem ik tegenwoordig 3 balen hooi bij de boer vandaan en daar kunnen ze heerlijk de hele dag van peuzelen.

Trouwens nog bedankt voor de tip Jaque (mais en kruiden)…..Ze vinden het heerlijk!!! Ze doen het er goed op.

• MoniqueW

Hoi Ina,

Ik heb een tijdje ook schillen gegeven, maar dat doe ik niet meer. Misschien hangt het van het ras af, maar bij mij namen de dieren in conditie af. Nu ik een ruim maand verder ben en het ze niet meer geef zie ik dat ze weer beter op conditie zijn. Ik schrok er wel van. Wat toeval kan zijn, maar ook zijn er toen 3 jongkies van mij overleden en dat had ik zelden en niet zoveel achter elkaar. Ik zelf geef het niet meer.

• Witches at work

Hoi Monique

Nee hier niet dus, geen verschil, dus ik geef ze rustig schillen van aardapples.

Ook van de banaan, kiwi, sinaasappel waar nog wel vruchtvlees inzit dat ze eruit kunne peuzelen.

En in de zomer mais met stengel en al. In de winter voer ik mais bij van munne groot handel, trouwens in de zomer ook.

Niet teveel natuurlijk.

Wel is het zo dat sommige caafs gewoon gee aardapple schillen eten, evenals gedroogd brood niet hoeven, echjter de meeste hier vinden het allang prima wat ik ze te eten geef~!~

gr. D#S

• coby

Ik denk ook dat het heel veel scheeld wat je cavia's gewent zijn .

Als je hier wat in de zeugenren gooit dan is het ook zo op daar gaat echt vanalles in de buren geven van alles wat over is en ja ook mijn aardappelschillen worden daar ingegooid , die vinden dat heerlijk.

de buiten caafjes verbuiken ook meer energie die rennen lekker buiten. ze zitten hier zelfs wel eens helemaal onder de modder , ik heb wel een dakje op de ren , maar met regen lekt dat wel eens en dan vinden ze de modder erg leuk om in te spelen .

als ik bij de caafjes in de schuur met aardappelschil aan kom dan trekken ze de lip ook op en kijken ze me aan van wat kom je ons nu brengen haha .

die hoef ik ook niet iets nieuws voor te schuiven want dat eten ze dan niet , ruiken eraan en lopen dan weer weg , kijken er nog een keer naar van ja moeten we dat echt eten ,

• Paulala

Mijn caafjes krijgen elke dag heel veel groente en/of fruit.

En natuurlijk een berg hooi.

Ik heb altijd groente in huis, veel soorten.

Er gaat een hele appel in, in tweeën gesneden, en een halve krop andijvie in één keer. Per cavia een hele stronk witlof, per cavia een halve winterpeen etc etc.

Ze eten hier echt heel veel groente en fruit.

En ze zien er beter uit dan ooit, toen ze nog brok kregen met elke dag een klein stukje groente zagen ze er lang niet zo mooi en glanzend uit als nu.

• MoniqueW

Hoi Paula,

Ze krijgen hier wel dagelijks verschillende groente's hoor, maar ik heb niet zo een grote koelkast en als het 1 dagje op is maak ik me daar niet druk om als het regent. Komt niet zo vaak voor gelukkig.

Ze zien er goed uit en krijgen alles binnen wat ze nodig hebben. Je merkt ook aan de jongen die geboren worden hoe de moeders er voor staan. Ik heb altijd mooie jongen die geboren worden. Ze worden ook op een mooi gewicht geboren en de geboortes verlopen tot nu toe altijd goed.

Groetjes Monique

• janske

ik geef ook heel veel groenten en fruit, en wat ik ook vaak geef zijn zemelen (zakje van 59 cent bij de kruidvat) vermengd met een beetje water tot een brei. ze vinden het HEERLIJK!!! havermout lusten ze trouwens ook erg graag (39 cent bij de EMTE)

• Paulala

Toen ik nog fokte kregen mijn cavia's elke dag een afgestreken koffielepel per dier aan hope farms.

Daarnaast ook nog elke dag allerlei soorten groente door elkaar en stukjes gesneden.

Maar ik heb er nu nog maar twee + twee konijnen, en met dit weer ligt de groente op het balkon.

Als ik alles wat ik steeds heb liggen in de koelkast moet doen, dan zit die overvol!

Straks als het weer warmer gaat worden zal ik dus echt vaker naar de winkel moeten voor groente en fruit.

Dus ik snap heel goed dat het niet te doen is met meerdere cavia's om genoeg groente voor elke dag in huis te hebben als je de brokjes weg laat.