Hoi Mieke
Ha hahahaha~!~
Helemaal waar~!!!
Vorige week heb ik ook een flinke dot van mijn haar laten knippen!
Mijn man vond het weer eens zonde ahum, echter er viel geen richt mee te schieten.
Ik had pijn op mijn hoofd mijn staart iriteerde me ineens heel erg!
Loa heb ik ze zelden of nooit lang omdat ik zeer veel en zeer fijn haar dat kriebelt als een gek, ik word daar wild van.
Nu lekker kort bovenop en in de nek wat langer, en het krult ook nog nu heel leuk.
Voor een cavia is een korte, goeie. gezonde vacht een wel daad~!!!
Half lang haar is evt ook nog wel te doen, echter dat mega lange???
Nee niet echt super confortabel voor caafje, en ook ik kan het weten dus.
En hier is nog nooit een beer dood gebeten hoor, het ergste wat er gebeurd is een stukje uit het oor. Maar eerlijkheids halve moet ik er wel weer ff bij vermelden dat de caafs hier veel meer op gezondheid en karakter worden geselecteerd als op uiterlijke imposante (mode en of show) kenmerken.
Dat een cavia kammen wel lekker kan vinden lijkt me niet zo vreemd, als er zich weinig tot geen klitten in de vacht bevinden masseert zo'n borstel of kam toch lekker.
Echter de andere kant zie ik ook helaas bij fokkers zitten met dikke kluiten van klitten aan hun achterste wat ook nog eens niet als te fris ruikt.
Dus als je kickt op erg lang, dik (oa de Canadezen caafs) haar/ lange vacht moet je wel er lol in hebben er ook voldoende tijd in te stoppen.
Zowel bij de mens als bij het dier erg noodzakelijk toch?
gr. D#S