Roodbonte Coronet is er door

• Hopeful Farm

Hallo Allemaal

Na een dag van spanning en veel zenuwen was het dan zover

De roodbonte coronets vielen goed in de smaak van de erkenningscommissie

Voor de definitieve erkenning met 6 dieren mocht we 1x een O en tenminste 2x een ZG hebben

En we hebben van de 6 dieren 5x een ZG en 1x een O gekregen

Dus volgens de regels zouden de rood bonte coronets de erkenning gehaald hebben

De officiele uitslag krijgen we pas in Maart

Maar iedereen is er al van overtuigd dat de erkenning erdoor is

Weer een mooie aanvulling op onze geweldige hobby

Gr Dana en Theo van caviastal Hopeful Farm

• renate

Hallo Dana en Theo,

Proficiat met het behalen van deze mooie resultaten. Ik weet hoe hard je er aan gewerkt heb!!!

Die erkenning zal vast lukken, zie jullie morgen!

Groetjes Renate.

• Jipke frl

Gefeliciteerd!

Leuke foto.

• yacente

Wat leuk dat het zo goed is gegaan. De erkenning zal er dan inderdaad wel door zijn, gelukkig.

Is er nog een andere kleurslag voor erkenning gegaan? Zo ja, hoe is dat gegaan?

• M.

Proficiat. Ben altijd dol op de erkenningen. Bewonder de moed en doorzetting van dergelijke fokkers, die nooit eendags-vliegen zijn. Ben dus vanavond naar de BTT geweest. Vond het weer helemaal top. En lekker rustig. En toch is zelfs dan in het cavia kamp altijd een beetje spanning te voelen.

Vond het vreemd dat er niet consequent op punten is gekeurd. Zag dat er een deel op de ‘duiven- en kippen manier’ is gekeurd, met wel een eind puntentotaal. Maar niet per 7 posities. En dat is volgens mij zoals afgesproken en dus wel de bedoeling geweest. Ben benieuwd wat de NCC hier mee doet.

M.

• cavialiefhebber

Misschien een rare opmerking (is niet vervelend bedoeld hoor) maar lopen ze geen gevaar zo hoog op die tafeltjes?? Ik zou doodbang zijn dat ze eraf zouden vallen!

• Mieke

Gefeliciteerd, maar zou t niet veel fijner zijn als de standaard veranderd werd voor langharen naar “tot op de tafel”- lang haar? Dit is zo zielig… Altijd maar in papilloten of alleen zitten, want o wee als een andere caaf een hapje neemt.

Wie gaat zich daarvoor inzetten?

• Saskia

Neehoor, een goede showcaaf is getraind om altijd braaf te blijven zitten :)

• Annechien

op de ECC en WCC heb je ook geknipte klasses, net zoals de caviadag in Zeddam. Ik hoor 1 van mij toch echt niet klagen hoor dat ze alleen zit met de wikkels in…….

• renate

Hallo Mieke,

Je bent dus niet op de hoogte van tentoonstellings regels en het samenstellen van de Standaard. (ik weet daar ook niet alles van maar toch iets)

Er zijn een aantal mensen in nederland en Europa die hier al jarenlang proberen een europese standaard te krijgen.

Dat houd dan ook in dat er waarschijnlijk voor de langharen 2 verschillende indelingen komen. De gewikkelde en de geknipte dieren.

In duitsland word het naar mijn weten al toegepast.

Je heb nu eenmaal te maken met verschillende meningen. Maar de gewikkelde dieren hebben echt nergens last van. Ze worden vaak meer vertroeteld dan andere dieren omdat er veel tijd en zorg aan besteed word om het dier zijn mooie lange haren te laten behouden.

Daarbij denk ik dat geknipte dieren “tot de tafel” zoals jij het noemt (klinkt wel leuk) net zo goed dan alleen zouden blijven zitten om niet helemaal kort geknaagd te worden door medecaviagenoten.

Ik ben zelf geen liefhebber van de langhaarvarianten, maar bewonder een mooi en goed verzorgd dier. Ik zou zeggen ga eens kijken op een tentoonstelling en bekijk de fokkers en dieren van de langhaarvarianten eens en je zal tot de ontdekking komen dat er veel liefde en verzorging voor deze dieren is.

groetjes Renate.