Gerda_H schreef:
>
> Nee, Ine had geen gelijk. Zij knapte eerst op,Ik ben nog met
> haar bij deda geweest,en ook zag zij niet dat ze het niet zou
> redden. Dit is niet gekomen door de bevalling, maar echt door
> het ontstoken oog. Deze is naar binnen geslagen. Zelfs zondag
> heb ik nog kontakt gehad met de da. Zij vermoed dat de
> ontsteking achter het oog is terecht gekomen,en daar verder
> is gegroeid.
> Ik wil er verder niet over hebben,daar ik erg verdrietig ben
> om haar.
>>>D#S Ook ik vind het niet leuk als anderen verdrietig zijn, zelfs jij niet!!!
Pas maandagmorgen begon ze te lijden. Zondagnacht
> merkte ik aan Donna's Babe dat het voor haar genoeg was. Toen
> ging ze hard bergafwaarts. heeft het vaker fout gehad. ik
> heb hier nog een paar lopen die geboren waren met een te laag
> ondergewicht. Ine zei toen,dat die het niet zou redden.
> Fighter groeit echter uit tot een pracht beertje. Ik vecht
> voor mijn caafjes,zolang als het mogelijk is,en ook houd ik
> heus het welzijn van het diertje in acht.
>>>D#S Vechten??? Waarom moet een cavia ZOOOO vechten???
Wat ik het uiteindelijke rendement dan???
Ik ben ook een vechter ja, en doe erg mijn best voor mijn caafs en mijn gezin ook.
Maar soms heeft vechten totaal geen zin Gerda soms moet je dingen gewoon laten gaan, zo ook leven!
We leven in een raar land/wereld… waarin leven zo lang mogelijk moet worden gered!
Ook met mensenkinderen en ouden van dagen kent het REKKEN amper grenzen!!!
Dieren worden met de hand groot gebracht, bij gevoerd als ze ondermaats zijn ect.
Oh wat is de fokker trots daarop dat ie het dan gehaald heeft!!!~ Echter weet waarom een dier loopt te emmeren, weet “het is niet OKE” gewoon en in de natuur had ie ook allang het loodje gelegd per slot~!~
Nu wil ik echt niet onze gefokte caafs steeds en alleen met natuur caafs vergelijken, maar het zou beter zijn als mensen dat nou net iets vaker zouden doen denk ik.
Ik zoek nu geen RUZIE met je, mij is daarom ook afgeraden nu op je te reageren,
echter hier lezen zoveel mensen mee en zou het niet graag hebben dat die het zelfde gaan denken en doen als jij nu.
Door zo lang aan te klooien met een caaf bereik je niks, en zeker niet als ze dan ook nog voor de fok wordt ingezet,
o nee had ik gedaan he oeps FOUTJE BEDANKT!!!
Daarmee Gerda fok je juist bagger!!! Sorry dat ik het zo zeg.
> Maar Ine wil toch nooit haar ongelijk bekennen.
>>>D#S JKe kent me niet dus ik neem je dit soort ongenuanceerder opmerkingen niet eens kwalijk. Bovendien moet je ook verder na kunnen denken per slot, niet lullig bedoelt Gerda maar veel mensen zo ook jou is dit niet echt geven zeg maar.
Als ik ongelijk heb, beken ik dat vrijwel meteen, dus ik weet niet waar dit nu op slaat???
Ook met
> galanthe is het mij gelukt om haar er weer bovenop te
> krijgen,nadat zij ineens erg was afgevallen.
>>>D#S Tja en wat heb je hiermee/bereikt geleerd???
Dat vechten toch zin heeft zeker???
Nogmaals je doet het vast met veel liefde en de allerbeste bedoelingen.
Maar wil je cavia's proberen op te lappen die het in principe beter niet kunnen redden omdat ze ook waarschijnlijk een zwakker nagelslacht gaan geven ect???.
Dus ik kan vanuit mijn standpunt je nu niet aanmoedigen hierin!!!
Wel veel sterkte met je verlies, denk maar niet dat ik zo'n ijspegel ben hoor als caafs bij mij het loodje leggen!!!
ik weet best hoe rot dat is, maar als je caafs wil fokken en verkopen moet je ook voooral voor KWALITEIT dureven gaan i.p.v. KWANTITEIT~!~
Wil je puur wat lieve knuffels voor jezelf dan vind ik er wel wat meer rek in mag met het rekken van leven!
Uiteraard als het dier dit ook aan kan, en helaas kun je nou net dat een dier juist niet vragen!
gr. D#S
> Groetjes Gerda