Cavia's ruziën

• Denise

Goedemorgen,

Nee, dat heb ik niet.Er is maar 1 schuilhuisje.Ik zal er gelijk wat schuilplekjes bij maken vandaag.

En cavia's kunnen dus alleen bij cavia's.

Bedankt voor jullie snelle reakties.

groetjes Denise

• MoniqueW

Hoi Denise,

Heel erg sneu dat het mis gaat met je beertjes. Tja, soms klikt het en soms ook weer niet. Er staat ook veel info op het internet, dus om de fokker daar nou op aan te spreken vind ik wat minder, maar ze had het er wel bij mogen vertellen als ze dat niet gedaan heeft. Ik vertel het er altijd bij en vind het de verantwoording van de koper. Je kan op dat moment dat je de caafjes ophaald de afspraak met de fokker maken dat als het niet zou klikken of je 1 beer terug mag brengen of dat zij misschien zou kunnen helpen aan een andere oplossing. De meeste fokkers doen dit wel. Het gaat best vaak goed tussen beertjes. Ik heb er nu 5 en 2 bij elkaar zitten en geen probleem. Ze moeten alleen de vrouwtjes niet ruiken.

Ik weet niet hoe oud jou beertjes zijn, maar als ze gaan puberen willen ze uitzoeken wie de baas is. Als dit onderling geregeld is, is het vaak weer over. Van de week belde een vrouw mij op dit die ook had en de volgende dag was het over. Ik heb afgesproken om mij op de hoogte te houden en dan komen we tot een oplossing als dit nodig mag zijn. Tot nu toe gaat alles goed. Soms heb je 2 beren die echt beide niet toe willen geven en dan komt het nit meer goed.

Hoe ruim is jou hok? Hebben ze voldoende de ruimte?

Je kan inderdaad tijdelijk door een tralies het hok splitsen zodat ze elkaar wel ruiken maar niet pijn kunnen doen. / Samen door de kamer laten rennen. Kijk hoe ze hier op reageren… Je kan dan altijd nog je beslissing nemen.

Succes, groetjes Monique

• Witches at work

MoniqueW schreef:

>

> Hoi Denise,

>

> Heel erg sneu dat het mis gaat met je beertjes. Tja, soms

> klikt het en soms ook weer niet. Er staat ook veel info op

> het internet, dus om de fokker daar nou op aan te spreken

> vind ik wat minder, maar ze had het er wel bij mogen

> vertellen als ze dat niet gedaan heeft. Ik vertel het er

> altijd bij en vind het de verantwoording van de koper. Je kan

> op dat moment dat je de caafjes ophaald de afspraak met de

> fokker maken dat als het niet zou klikken of je 1 beer terug

> mag brengen of dat zij misschien zou kunnen helpen aan een

> andere oplossing. De meeste fokkers doen dit wel. Het gaat

> best vaak goed tussen beertjes. Ik heb er nu 5 en 2 bij

> elkaar zitten en geen probleem. Ze moeten alleen de vrouwtjes

> niet ruiken.

>

> Ik weet niet hoe oud jou beertjes zijn, maar als ze gaan

> puberen willen ze uitzoeken wie de baas is. Als dit onderling

> geregeld is, is het vaak weer over. Van de week belde een

> vrouw mij op dit die ook had en de volgende dag was het over.

> Ik heb afgesproken om mij op de hoogte te houden en dan komen

> we tot een oplossing als dit nodig mag zijn. Tot nu toe gaat

> alles goed. Soms heb je 2 beren die echt beide niet toe

> willen geven en dan komt het nit meer goed.

>

> Hoe ruim is jou hok? Hebben ze voldoende de ruimte?

>>>D#S Ruimte is vrijwel altijd DE oorzaak dat mannen het gezien hebben met elkaar op een geneven moment!!

En niet zoals Kuufke beweert dat mannen vaker NIET dal WeL samen kunnen!

Wie mij niet geloven wil komt maar hier ff kijken hoe ik op slechts een paar meter in het rond, de volgende beren laat samen wonen, hierbij de namen ff uit mn hoofd van de beren die hier samen zitten, de helft is volwassen/wat ouder zelfs, de andere helft pubert er op los hahaha~!~

LET OP;

OUDERE BEREN;

LANCELOT—-STEVE—PEPPER (Allen bouwjaar 2004)

VOLWASSEN BEREN;

BUX BUCK—HELLE FIRE—SPUTNIK (bouwjaar 2006+ begin 2007)

JONGE/OPGROEIENDE BEREN;

BROMMER—-PHANTOM—-NEPTUNES—DR EVIL EN ZIJN BROER

(Allen van zomer of najaar/winter 2007)

En alsof het nog niet genoeg is komen er zeer binnenkort nog wat jonkies bij in die ren. Ze moeten van mij namelijk tussen de 600 a 700 gr. ongeveer wegen om de buitenren permanent in te mogen.

Op mijn site van ;WITCHES AT WORK omschrijf ik bij oa de heksenholen hoe ze hier zitten.

Het betreft ook nog een allemaal fokberen die ik ook op karakter heb geselcteerd en niet alleen op showgevoeligheid.

Denise mag me evt mailen dan geef ik haar mn tel. nr wel ff.

Veel fokkers promoten hun beren overschot dmv zeggen dat beren goed samen kunnen, echter in de praktijk in een meterkooi oopt het idd wel eens uit de hand zeker bij dieren die niet op karakter gefokt worden!!!!

Mijn klanten probeer ik wel van dienst te zijn als er problemen zijn, echter sommige mensen worden helaas toch nooit blij hoe goed je het ook probeert pfffffffffffffffffff.

gr de heks.

> Je kan inderdaad tijdelijk door een tralies het hok splitsen

> zodat ze elkaar wel ruiken maar niet pijn kunnen doen. /

> Samen door de kamer laten rennen. Kijk hoe ze hier op

> reageren… Je kan dan altijd nog je beslissing nemen.

>

> Succes, groetjes Monique

• Cavia Opvang 't Kuufke

Het kan zeker goed gaan, ben in elk geval blij dat jouw ervaringen anders zijn.

Ruimte speelt zeer zeker een rol.

Maar wij krijgen ontzettend veel beren in de opvang die wegens vechtpartijen met hun maatje niet meer samen kunnen wonen. En daar zaten zelfs laatst 3 beren bij die een buitenverblijf hadden van 4x4 meter.

Het ligt zeker ook erg aan de karakters van de beren hoor…

• Cavia Villa

Hoi,

Ik heb een dwerg konijntje bij een beertje zitten en dat gaat heel goed. Toen het beertje bij een ander beertje zat, zat ie de hele dag in een pvc buis. Nu bij het nijntje is ie veel levendiger, wordt gewassen door het nijntje, zitten naast elkaar. Dat had ik voor die tijd nog nooit gezien.

Het kan dus wel.

groetjes Jannet

• Cavia Opvang 't Kuufke

Fijn dat het goed gaat….de combinatie konijn/cavia zou ik zelf nooit riskeren.

• lia

hoi hoi ook ik heb 8 beren bij elkaar in de ren lopen.deze lopen buiten .en hebben veel ruimte.maar in de flat heb ik ook wel beren 2 bij twee zitten en dat gaat ook prima.ik zelf maak wel mee dat er wel eens een enkeele zeug niet bij elkaar kan dan probeer ik het steeds bij andere zeugen tot ze wel bij elkaar passen .groetjes lia.

• Ilonka

Zeg Monique of iemand anders die dit weet uiteraard,

Met welke leeftijd ongeveer gaan ze puberen?

Ilonka

• MoniqueW

Hoi Ine en Kuufke,

Karakter is zeker van belang. Waar het uiteindelijk om draait is hoe dominant is de één tegenover de ander. Als beide mannetjes iets hebben van: Ik ben de baas klaar uit en ze geven beide niks toe, dan zullen ze blijven vechten tot er uiteindelijk een winnaar is. Als je dit merkt moeten ze echt uit elkaar gehaald worden, want dan kunnen ze elkaar zeer lelijk verwonden en misschien tot de dood aan toe. Zover mag je het dus nooit laten komen!

Hoi llonka,

Puberen zal rond de 5 a 6 maanden zitten.

• Gerda_H

Ook bij mij gaat het goed. Ik heb in één hok momenteel 5 volwassen beren bijelkaar zitten,en in een nadere 7 jonge beren. Die zitten naast de zeugjes,en ze kunnen de zeugjes zien en ruiken. Als er een nieuwe bij komt,moeten ze eerst weer de nieuwe rangorde bepalen,maar dat gaat meestal goed.

Groetjes Gerda