Cavia's ruziën

• Denise

Hoi,

Sinds gisteravond loopt de ruzie tussen mijn twee caviaatjes(beren) die samen in de kooi zitten een beetje uit de hand.

Nu wil ik de kooi in tweeën delen voor de nacht,maar ik heb maar 1 drinkflesje.

Nu is mijn vraag: drinken caafjes ook uit een bakje of een schaaltje? Dan kan ik morgen een flesje erbij halen.

De ene cavia heeft zelf al een open huidwondje,dus ik durf zo de nacht niet in te gaan.

gr. Denise

• Judith

Voor even moet een schaaltje wel werken. Als ze echt dorst krijgen drinken ze wel!

Succes met de beren. Denk je al na over een oplossing in de toekomst? Of hou je de kooi nu altijd in 2-en gescheiden?

gr. Judith

• Denise

Bedankt voor je antwoord,Judith!

Ik kon zo snel niets vinden op het internet daarover.

Het is helemaal niet de bedoeling dat het zo zou gaan.We hadden graag gezelschap voor de cavia die we al hadden.

Nu is de cavia die er het laatst bij gekomen is,bijterig naar de andere toe.Hij heeft hem zelf al verjaagd uit zijn hokje,wat echt dé plek was van de eerste.

Dat we nu de cavia's gescheiden moeten houden is natuurlijk helemaal niet de bedoeling.Als het te lang zo door gaat,dan denk ik dat er niets anders op zit om voor de laatste een goed tehuis te vinden.Zo hebben ze natuurlijk nog niets aan elkaar,wat de bedoeling was.En geeft alleen maar stress voor de eersteling.

En om nu nog weer een cavia erbij te halen voor de gezelligheid,dan is het einde voor ons zoek.Ik vind twee genoeg.

groetjes Denise

• Cavia Opvang 't Kuufke

Er nog een bij halen zou het alleen maar erger maken. Beren gaan vaker niet goed samen dan wel.

• Denise

De cavia's komen bij een caviastal weg.Niet bij dezelfde caviastal,maar de laatste verzekerde me dat het wel goed zou gaan met twee beertjes.Dus als ik het goed begrijp,als deze twee niet samen kunnen,dan kan ik beter die ene cavia alleen laten,dan er een passend beertje bij te zoeken.

Het is ook al wat dat je iedere keer maar een cavia erbij moet kopen en dan maar zien of je een goed tehuis vindt,indien het niet goed mocht gaan.

Eigenlijk moet dan zo'n caviastal ook zeggen,dat als het niet mocht klikken met die twee,dat hij dan weer terug kan. Om te zien of een andere wel klikt met degene die ik al heb.

Ik denk dat je als fok(st)er van zo'n diertje ook niet wilt dat jouw diertje gaat zwerven of nog erger ,ergens als slangenvoer gaat dienen.

groetjes

Denise

• Cavia Opvang 't Kuufke

Mannen kunnen altijd vroeg of laat gaan vechten. Ongeacht of het broers zijn of niet. Sommige beren zitten al 3-4 jaar bij elkaar en krijgen even goed giga ruzie.

Dit had ze er inderdaad bij moeten vertellen.

Ik zou adviseren om een van de mannen te laten castreren door een ervaren dierenarts en er dan een zeugje bij te zetten. Voor de andere kun je dan evt een goed tehuis zoeken.

• Denise

Bedankt voor de tips.Ik zal het zeker doen,want dit wil ik ook niet zo.En alleen is maar alleen.

groetjes Denise

• Denise

Schiet me nog iets te binnen.

Zou ik als gezelschap eventueel ook een ander diertje erbij kunnen doen,dan een cavia? Of horen cavia's alleen bij cavia's?

En gaan cavia's niet samen met andere dieren?

groetjes Denise

• coby

Hallo Denise

wat jammer dat je beertjes ruzie maken , wat ik begreep is dat je er een huisje in hebt staan , mischien kan je proberen het huisje eruit te halen of nog een huisje er in te plaatsen zodat er voor alle 2 een uitwijk plekje is ,

Vaak mag je als het niet goed gaat tussen 2 caafjes altijd terug vallen op de fokster waar hij vandaan , mischien dat je hem dan terug kan brengen , heel veel succes verder nog met je beertjes ,

• Cavia Opvang 't Kuufke

Nee, het beste is en blijft een cavia.