hyvers wees gewaarschuwd

• Jipke frl

Aan alle jonge prikkers hier of ouders met kids die hyves hebben:

Zet je profiel zo dat alleen je geaccepteerde vrienden kunnen zien wat jij op hyves zet.

Heb op een ander prikbord gelezen van een hyver dat hij er op had gezet ion het weekend wel eens een jointje te roken.

Hij solliciteerde bij een bedrijf, had de baas eerst ff op hyves gekeken en hem gevonden, met als gevolg dat de sollicitant werd mede gedeeld dat hij de baan niet kreeg omdat hij wel eens blowde ( of hoe je dat ook maar schrijft)………………

De jeugd van tegenwoordig zet er nogal veel op vandaar.

• Saskia

Jup, alle bedrijven googelen tegenwoordig hun kandidaten eerst alvorens ze een gesprek met ze aangaan voor achtergrondinformatie. Niet alleen hyves dus, maar gewoon heel internet.

• Paulala

Nou, bij mij zullen ze alleen maar heel veel vinden over mijn dieren!

Dus de enige reden om me niet aan te nemen zou zijn dat ik ‘beestjes’ mee kan nemen hahahaha.

Bij ons op het werk zijn er zoveel die blowen, en de baas weet dat, maakt zich er niet druk om, zolang het maar niet tijdens werktijd gebeurt, en het het werk niet beinvloedt.

• Jipke frl

Nou in onze branche wordt daar anders over gedacht dus. Blijkt zo maar weer. Logisch verantwoordelijk werk warbij je goed bij je positieven moet zijn.

• wendy (Caafjes van WB)

Ik heb ook een x zoiets meegemaakt…

Had een sollicitatiegesprek, en deze man kon mij precies vertellen wat mijn hobby's waren!

Hij wou vanalles weten over mijn cavia's :D

de baan heb ik toen helaas niet gekregen hihi..

• MoniqueW

Tja, terecht eigelijk. Als je blowt geef je eigelijk ook een beetje aan hoe je in elkaar zit Althans….. Mensen zetten je graag in hokjes. Owww, jij blowt, dussss…

• Paulala

Bij ons moet je ook goed opletten hoor, er wordt met robots en machines en heftrucks gewerkt.

Maar zolang mensen nuchter op het werk verschijnen, en tijdens hun werk niet onder invloed zijn is er niets aan de hand.

• Paulala

Idd, mensen zetten je graag in hokjes.

Ik ken zoveel mensen die blowen, maar in het dagelijks leven prima functioneren.

Dat zijn mensen waarvan je het helemaal niet zou verwachten, ze zijn gewoon helder en doen hun werk prima.

Laat die mensen lekker hun blowtje roken na werktijd zou ik zeggen.

Ze zijn er niemand mee tot last, alleen zou ik het wel voor mezelf houden als ik hun was, nergens voor nodig dat je baas het weet.

• Witches at work

Jipke frl schreef:

>

> Aan alle jonge prikkers hier of ouders met kids die hyves

> hebben:

> Zet je profiel zo dat alleen je geaccepteerde vrienden kunnen

> zien wat jij op hyves zet.

> Heb op een ander prikbord gelezen van een hyver dat hij er op

> had gezet ion het weekend wel eens een jointje te roken.

> Hij solliciteerde bij een bedrijf, had de baas eerst ff op

> hyves gekeken en hem gevonden, met als gevolg dat de

> sollicitant werd mede gedeeld dat hij de baan niet kreeg

> omdat hij wel eens blowde ( of hoe je dat ook maar

> schrijft)………………

> De jeugd van tegenwoordig zet er nogal veel op vandaar.

>>>D#S Hoi jipke

Erg goeie tip!!!

Ik had al weinig met weer iets nieuws dus HYVES, en schrik hier echt van.

Hoorde van je dat werkgevers hierop zoeken bah!

En je er vervolgens nog op af rekenen ook, echt niet cool zeg!!!

gr. D#S

• MoniqueW

Hoi Ine,

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Het is precies als Paula zegt > je moet het thuis voor jezelf houden. Niet op jer werk…kortom neem je verantwoording.

Dit laaste gebeurd niet bij iedereen. Ik kan me daarom wel voorstellen dat ze daar naar kijken. Je kan aan de buitenkant niet zien wie de “goeie”zijn.

Zelf vind ik het terecht. Dit houd de jeugd scherper om keuzes te maken voor in de toekomst. Het kan ze ontmoedigen…ben daar zeker niet tegen. Vaak blijft het niet alleen bij een blowtje. Er zal wel meer achter zitten. Drugs is niet goedkoop. Dit kan weer tot andere dingen gaan leiden.