Dierenwinkel cavia's

• renate

Hallo,

Je kan in een dierenwinkel ook vragen waar ze hun dieren vandaan halen. Er zijn best redelijk wat dierenzaken die niet met groothandelaren werken omdat ze daar al veel problemen mee hebben gehad.

Inmiddels weet ik ook dat er groothandelaren zijn die het “overschot” van fokkers gewoon ophalen omdat betreffende fokker ze zelf niet naar een winkel willen brengen.

Je kan soms aan de dieren in een winkel al zien of ze van een fokker of een groothandelaar komen.

Hebben de dieren rechtopstaande oren en spitse neuzen dan komen ze meestal van een groothandelaar een fokker let op niet al te spitse snuitjes en mooie hangende oortjes.

Kopen bij een goede fokker is natuurlijk de beste optie. Daar krijg je ook de nodige informatie. Maar ook onder fokkers zitten goede en slechte en garantie kan niemand je geven.

groetjes Renate.

• MoniqueW

Hoi Marcel,

Je kan het goed treffen bij een dierenwinkel, maar vaak komen er de caafjes die de fokker niet kwijt kunnen of mensen die gewoon maar iets voor de fun bij elkaar hebben gezet. Ook komen daar dieren van de groothandel en de vraag is dan: Hoe tam / angstig /gezond is het caafje die je daar vandaan haalt. Ook is mijn ervaring dat er vaak dieren zitten die schimmel hebben. Is op zich niks op tegen, kan altijd gebeuren, maar geeft ook aan dat het mogelijk een minder sterk caafje is.

Mijn voorkeur gaat uit naar een fokker en zoek ook daar de juiste uit.

Laat je goed informeren.

Succes,

Groetjes Monique

www.caviastaldewolfjes.nl

• kirsten p

Renate, jij hebt het nu over konijnen?

De redenen die je daarbij noemt gaan natuurlijk niet altijd op.

Aan het uiterlijk van een konijn kun je niet zien wat voor afkomst het heeft.

Ik werk bij een tuincentrum en daar krijgen we dieren van een groothandel.

Ik vind het niets, de kwaliteit is niet altijd even goed.

Laatst kreeg ik een cavia van ze met aangevreten oren, ik zei er wat van en dat hadden ze dus nog niet gezien??? Die cavia heb ik dus niet aangenomen van ze.

Ook heb je vaak met de cavia's te maken met schurft, iets wat simpel voorkomen kan worden.

Gr Kirsten

• Cavia Opvang 't Kuufke

En een dierenwinkel cavia uit de opvang heeft vaak de kritieke leeftijd overleefd!

Veel cavia's sterven na een of 2 weken bij de nieuwe eigenaar!