respect

• esther

Ik vind net als jij die verplichting onzin.Ben al jaren lid,en iK lees hem vluchtig.

Familie van mij heeft duiven,zo wordt hij toch gelezen.

Eerder kon je hem samen lezen,maar sinds 2007 ineens niet meer.

Heb er vaker over gebeld,maar de meneer zei dat anders niemand meer het blad wou.Zegt mij genoeg.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het prachtig vinden,maar aan mij is het niet besteed.

gr esther

• Judith

Hoe gelijk ik je ook geef, ik betwijfel of deze boodschap ooit zal aankomen in cavialand. Het is namelijk bij lange na niet de eerste keer dat dit gezegd word.

Ik heb het jaren geleden opgegeven hier, de grillige sfeer lijkt niet weg te gaan, misschien is het een manier van leven geworden? Waar het vandaan komt, en hoe het komt dat veel caviafokkers (liefhebbers heb ik zich eerlijk gezegd nog nooit op zulks lage wijze zien misdragen als fokkers) zich verlagen tot bepaald gedrag.. het blijft een even groot raadsel als dat het Lochness Monster is.

Tot nu toe, en dat is hoe ik het stilletjes heb geëvalueerd, denk ik dat het hele probleem zich openbaart vanaf het punt dat er geroddelt/gekletst word over elkaar. Dit kan kwaadschiks zijn, of juist helemaal niet… vaak komt de boodschap via andere mensen anders aan dan hoe die in eerste instantie bedoeld was en zo krijg je ruzie en schandaal. Geroddel, miscommunicatie, struisvogelpolitiek, kortzichtigheid en cavia's lijken goed samen te gaan… geen wonder dat er altijd schermutselingen zijn.

Mijn boodschap op de prik voor 2008 word hetgeen ik Dolf Jansen gister zo prachtig heb zien verwoorden:

“ Geef een ander de ruimte die je voor jezelf ook graag zou willen”

Voor jou ook een goed 2008 M.

• Annechien

toen ik vorig jaar een brief geschreven had omdat er weer eens voor de zoveelste keer een advertentie van mij verkeerd in het blad stond, heb ik dus ook die opmerking gemaakt. Veel is al bekend van wat ze vermelden en dat er te weinig artikelen in staan over cavia's en andere kleine knagers (maak even een vergelijking tussen de verhouding duiven/hoenders tegenover konijnen….. 65% duiven/hoenders, 30% konijnen en de rest is voor de cavia's en kleine knagers…. niet een eerlijke verhouding). Kreeg ik als antwoord dat er nou gewoon eenmaal meer houders zijn van duiven/hoenders/konijnen als van cavia's en kleine knagers. Kortom in mijn ogen zitten de cavia's en kleine knagers in een verdomhoekje. Terwijl het ons fokkers en showers ook net zoveel moeite kost om een diertje showwaardig te krijgen.

Ja ik ga ook om met konijnenfokkers en hoenderfokkers, bij onze vereniging zit echter helaas maar 1 duivenfokker. Jammer, want duiven vind ik op zich ook wel mooi (sierduiven wel te verstaan). En daar praat ik ook gewoon mee, tuurlijk lopen sommige me weleens eens te stangen dat ik de cavia's maar weg moet doen en konijnen ofzo moet nemen, maar ze hebben allang door dat ze mij de kast niet op kunnen krijgen.