genoeg vit c ??

• Witches at work

Hoi Mieke

Mieke schreef:

>

> Als je constant een behoorlijke overdosis blijft geven, dus

> niet een klein beetje, maar echt aanzienlijk kun je daar op

> den duur blaasgruis, blaasstenen en nierproblemen van

> krijgen. Dit is ook zo bij mensen.

>>>D#S Dan doe ik het hier zo slecht nog niet door het erg hoge vit. C voer te mengen met laag gedoseert.

TE schijnt dus niet zomaar ff worden uitgeplast zoals velen veronderstellen maar er wordt schade aan gericht.

Mooi voorvbeeld vind ik wel Susan, met dr erg goedbedoelde dure Hope farms inclusief de problemen die ze ermee heeft gehad op dat niveau.

gr. D#S

• Susan

Tja, fijn dat het een mooi voorbeeld is, maar het was echt niet leuk:(

Het gaat nu met ze alledrie ontzettend goed en dat wil ik graag zo houden, dus Hope Farms? noooooooit meer.

• Witches at work

Hoi Susan

Tja helaas werken dit soort zaken het meest helder en hard qua bewijsvoering.

Hiero heb ik het gehad met te eiwit rijk voer, en aldus leververvetting.

Kon me ook niemand van te voren uitleggen van als je het zo en zo doet gaat het echt 3X fout.

Dus ook ik leer uit boeken, van sites en tja van schade en schande helaas………..

gr. D#S

• M.

Het zal met goede voermerken wel net zo (subjectief!) zijn dan met goede/slechte fokkers, opvangen, dierenartsen etc.

Ik geloof niet (meer) in slechte voeren. Alles wordt behoorlijk gecontroleerd. En iedereen die kan lezen kan zijn eigen keuze maken m.b.t. het gewenste percentage vit. C in het voer. Ik voer al fors wat jaren Kasper 1768, na eerst (uit exact dezelfde fabriek overigens) Hope Farms te hebben gevoerd. Het grote verschil tussen Hope Farms en Kasper 1768 is de toevoeging van oxydanten in de eerste. Waardoor de 2e minder lang houdbaar is. Hope Farms heeft nu 1996 mg per kg vit C. Let op, altijd op de labels kijken. De ene productierun is de andere niet, en soms wijzigen de samenstellingen wel eens lichtjes.

M.

• Manu

Dit kun je niet zo in zijn algemeenheid zeggen natuurlijk. Ligt eraan hoeveel korrel je dagelijks geeft, wat je daarnaast geeft, hoe je de korrels bewaart, hoe lang je de korrels bewaart, etc.