Ik heb voor het buitenverblijf een apart isolatiehoesje om de fles.
Gewoon verkrijgbaar in de winkel.
Gr. Jessica
Veel stro echt veel~!!~
Hoi Ine,
Met veel stro moet je wel oppassen met beschadigen van de oogjes. Hier moet wel extra controle op. Stro is wat aan de harde kant en kan de oogjes daardoor sneller beschadigen. Voor de warmte is het zeker erg lekker.
Als het berekoud is kan er bij mij een kacheltje aan. Ik heb extra veel huisjes waar ze lekker tegen elkaar aan liggen met een dun laagje stro.
Groetjes Monique
Hoi Monique
Tja dat bezwaaar hoor ik al sinds jaaren dag dat van die oogejes.
Het kan zeker, mijn voorkeur gaar dan ook uit naar gehakseld stro dat veel zachter is.
Echter moielijker aan te komen en wat ik krijgen kan is veel duurder omdat het in klein verpakkingen wordt aangeboden ehlaas.
Ik heb voor mijn ophok caafs vooral het gehakselde en in mn rennen vaak toch te grovere.
De keren dat ze last van hun ogen hadden was niet door het stro maar gewoon de kleine Rexjes door bij mama te drinken of gewoon een beetje irritatie waarvoor ik altijd Terramicin in huis heb.
Echter zonder stro, zo op het vlasvezel of op de zand alleen vind ik het totaal onveratwoord caafsin de winter buiten te houden. Ook in de zomer werk ik veel met stro maar wel zuiniger hoor dan nu in die erbarmelijke koude.
gr. d#S
Om te proberen het bevriezen van het water tegen te gaan. Zout helpt ook,maar dat lijkt me niet gezond voor de caafjes. Mijn vader zei vroeger eens,al zit er maar iets in het water,dan bevriest het minder snel. Het flesje was vandaag niet bevroren. Of het ook helpt als het harder vriest,zal de tijd uitwijzen. Ook geeft druivesuiker wat extra energie,en de kou vreet energie van de caafjes. Ik doe er een klein mespuntje in.
Groetjes Gerda
haha, ik ook hoor Ine. Ik vind het ook maar niks die kou. Mijn man ging me vanmiddag helpen met voeren,en die genoot ook zo van de caafs,dat ze zo lekker rond hobbelen over je schoenen en tussen je benen door. Ook heeft hij gevoeld of ze het niet koud hadden,maar ze voelden lekker warm aan. Ze gaan lekker tegen elkaar aan liggen,en houden elkaar zo warm. Lekkere sociale dieren. Heerlijk.
Groetjes Gerda
Het vriest hier voorlopig -4-5 alle caafjes zitten buiten,drinken wordt regelmatig ververst , een goeie dikke laag biobed en daarboven hooi, elke dag worden de natte plekken eruit gehaald en droog gelegd, de meeste hebben een huisje, wie dat niet heeft, heeft een dubbele kartonnen doos met hooi in om in te slapen.
In het zeugenverblijf zitten ze warmer maar ook met biobed, hooi en kartonnen hooi dozen, de zeugen met jongen zitten in de grondren, dik in biobed en hooi en een rooie warmte lamp, leuk om te zien hoe alle kleintjes samen op een hoopje onder de lamp liggen.
Binnen in huis heb ik 2 oudjes zitten, die hadden wat schurft en werden behandeld, maar door hun ouderdom (6 jaar) ben ik bang dat de koude er teveel aan zal zijn, dus mogen ze binnen blijven tot de lente terug is….
swaas schreef:
>
> Het vriest hier voorlopig -4-5 alle caafjes zitten
> buiten,drinken wordt regelmatig ververst , een goeie dikke
> laag biobed en daarboven hooi, elke dag worden de natte
> plekken eruit gehaald en droog gelegd, de meeste hebben een
> huisje, wie dat niet heeft, heeft een dubbele kartonnen doos
> met hooi in om in te slapen.
> In het zeugenverblijf zitten ze warmer maar ook met biobed,
> hooi en kartonnen hooi dozen, de zeugen met jongen zitten in
> de grondren, dik in biobed en hooi en een rooie warmte lamp,
> leuk om te zien hoe alle kleintjes samen op een hoopje onder
> de lamp liggen.
> Binnen in huis heb ik 2 oudjes zitten, die hadden wat schurft
> en werden behandeld, maar door hun ouderdom (6 jaar) ben ik
> bang dat de koude er teveel aan zal zijn, dus mogen ze binnen
> blijven tot de lente terug is….
>>>D#S heel verstandig van je~!~
Inderdaad de; oudtjes, evt tijdelijke zwakkere, kleinere caafs moet je mee uitkijken de bikkels kunnen het makkelijk aan mits ze ook echt genoeg en goed voer ect krijgen maar daar ben ik bij jou niet bang voor ha ha~!~
gr. D#S
Hoi Monique
Hier nooit geen druivensuiker voor mijn caafs, ook niet voor zwakke dieren ect.
Wel Luzerne met mate zit ook zuiker in of af en toe een suikerbiet.
Het bevriest het minst snel heeft een proef me ooit op school laten zien met zout toevoeging.
Echter daarvan kirjgen de dieren weer meer dorts ect.
Gewoon meer nat voer dus wortels, appels, sinaasppels enz enz kun je ze ook geven, dan hebben ze veel minder behoefte aan water.
Ik ontdooi tijdig het water zodatze dagelijks voldoende vocht to hun beschiking hebbben.
gr. D#S
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?