toch maar eens posten!!

• anja

Cavias knokken zelden en de kans ze ergens aan blijven hangen is bij een langharige cavia veel groter. Is dat niet zielig dan Doet zeer hoor als er een pluk haar uitgetrokken wordt of als er een klit in je haar zit of een geiriiteerde huid door vuile haren of etc.

• anja

>>>terwijl er natuurlijk mensen zoalsoa Natanya zijn die gewoon echt de Skinny super vinden en er voor vallen~!~ Die puurheid en operechtheid geloof ik!

Maar ik geloof ook echt in dieren die gefokt worden omdat wij mensen van raritieiten houden, ongeacht of het dier hiermee gebaat is.

gr D#S

Het maakt voor het dier toch geen verschil om welke reden het gefokt is of je ze nu super vind of een rariteit

• Witches at work

Hoi Anja

Daar heb je helemaal gelijk in ja!

Dat vind ik ook, wat ik hiermee zeggen wilde dat ik het wel aandoenlijk vind hoe liefdevol ze over de Skinny praat.

Maar gewoon niet mee fokken is een betere optie en daar blijf ik verder ook bij~!!~

gr D#S

• MoniqueW

Als je een groep hebt waar regelamtig roelering in zit omdat omdat er steeds een zeug in de groep komt en er weer één naar de beer gaat kunnen ze best wel eens naar tegen elkaar doen. De roedel moet dan steeds weer opnieuw bepaald worden. (kan misschien minder zijn met een gecas. beer er bij)

Knokken is misschien niet de juiste benaming…..maar het gaat om de essentie van het verhaal.

Bij mij is de leider van de roeldel overleden en het was best even heftig in de groep. Nu is alles weer bepaald en is er weer rust…..

Alle rassen hebben hun voordeel en nadeel > Mijn langharen werden altijd kort geknipt omdat ik het zielig vond in de zomer met die warmte. In de winter hadden ze dan wel lang haar. Als ze een klitje hadden werd die er uit geknip. Hebben ze rerelmatig klitten denk ik dat je ze vaker zou moeten kammen en je hok misschien wat vaker schoon maken.

• Witches at work

anja schreef:

>

> Cavias knokken zelden en de kans ze ergens aan blijven hangen

> is bij een langharige cavia veel groter. Is dat niet zielig

>>>D#S Nee niet zielig hoort er allemaal bij!

Wel moet je als fokker zorgen dat het niet uit de hand loopt en een caaf tot zijn recht komt in de groep en niet wordt ondergesneeuwd dus!

Wat een vergelijk zeg, nogmaals een kale huis is veel kwetsbaarder dan plukken haar die een keer de ronte in gaan.

Echter men wil de Skinny, dus zal men er ook alles aan doen recht de kletsen wat onzettend krom is, zo ook jou voorbeeld!!!

> dan Doet zeer hoor als er een pluk haar uitgetrokken wordt of

> als er een klit in je haar zit of een geiriiteerde huid door

> vuile haren of etc.

>>>D#S Ja vechten gaat helaas vaak MET pijn gepaart he he~!~

En op een kale huid zit je meteen lettelijk; op iemands huid~!~

gr D#S