nieuwe cavia's

• cora

Dat kan je ook niet weten. De meeste konijntjes met zoveel handicaps redden het niet dus je zal het ook niet vaak tegen komen.

• Witches at work

MoniqueW schreef:

>

> Hoi Susan,

>

> Geen probleem hoor! Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was.

>

> Vervelend dat je een nare ervaring hebt gehad met Hope Farms!

>

> Ik meng nu het kouder is Hope Farms door het andere voer van

> mij en dit gaat perfect! Je moet alleen met Hope Farm

> oppassen (vind ik) dat je niet te veel geeft omdat ik het wel

> een dikmaker vind. Nu het kouder is kunnen de dieren best wel

> wat extra gebruiken omdat het ze ook meer energie kost om

> zichzelf warm te houden. Ik heb nooit problemen gehad met

> Hope Farms en mijn dieren doen het er heel erg goed op. Bij

> de zeugjes die net bevallen zijn geef ik altijd iets extra om

> ze beter aan te laten sterken. Totaal geen problemen.

>

>>>D#S Jij geeft Hope farms op een manier zoals het goed is!

Hier krijgen ze het niet meer, ik heb het eerst ook nog wel eens gedaan in winters tijdelijk door het gewone voer heen of voor herstellende zeugen en jongen pups.

Nu gebruik ik daar voor Luzerne-mais-haver ed om dieren die wat extra'snodig hebben op te peppen. Haver met mate en nooit voor zwangere zeugen~!~

Dus niet in mijn zeugen ren verstrek ik het daar er regelmatig een begin zwangere tussen kan lopen evt.

gr. D#S

> Groetjes Monique

• MoniqueW

>>>Hier krijgen ze het niet meer, ik heb het eerst ook nog wel eens gedaan in winters tijdelijk door het gewone voer heen of voor herstellende zeugen en jongen pups.

Nu gebruik ik daar voor Luzerne-mais-haver ed om dieren die wat extra'snodig hebben op te peppen. Haver met mate en nooit voor zwangere zeugen~!~

Dus niet in mijn zeugen ren verstrek ik het daar er regelmatig een begin zwangere tussen kan lopen evt.<<<

Hoi Ine,

Wat is bij jou de rede dat je gestopt bent met Hope Farms….door een nare ervaring waarvan je zeker weet dat het door Hope Farms komt of door …… ?

Groetjes Monique

• MoniqueW

Ik weet dat Handicaps vaak (kan ook een andere reden hebben) een genetische fout is en daardoor eigelijk een miskraam moet worden. Vaak is het vruchtje toch sterk genoeg om op de wereld te komen. Wat bij mensen kan, kan natuurlijk ook bij dieren en wat je zegt: Ze redden het vaak niet. Ik vind het wel bijzonder van je dat je zo je best gedaan hebt. De meeste mensen kiezen de makkelijkste weg.

• Witches at work

Hoi Monique

dit voer is peperduur en voegt weinig meer power toe vergeleken met mijn eigen aanvullings methoden.

musli bv geef ik ook niet meer ivm TE eiwitrijk.

Hopefarms kan voor nogal wat prblemen zorgen zoals oa ervarings deskundige Susan weet en meerdere fokkers ook.

Te grote jongen, gedonder bij bevallingen ect, het voer is TE goed gemaakt

en een caaf heeft behoefte aan wat soberder voer is mijn ervaring.

Nu ik mijn caafs minder verwen merk ik verbertering hier meteen.

Dit item heb ik al uitgebreid uitgelegd destijds en ook onderzoek op laten uitvoeren.

Ik ben bij mijn weten de 1e fokker die openbaar maakt dat TE rijk en eiwit rijk niet goed is voor de caaf~!~

Nergens had ik eerder gelezen wat de schade kon zijn van het geven van;

# nat gras, groente ed

# Musli en teveel aanvulling als mais-haver ed.

En te goed voer.

Je kunt het allemaal uiteindelijk wel uitvogelen zoals ik ook heb gedaan.

Maar ik wil dit scherper neerzetten omdat de dood tot gevolg kan hebben indien het voier van de caaf niet goed is!

gr. D#S

• cora

De eer van het redden komt Mieke toe. Zij heeft Beintje gered en daarna door zijn ziektes heen gesleept. Omdat zij geen ruimte had voor Beintje is hij bij mij komen wonen en ben ik verder gegaan met revalideren.