basjeeeee??

• Jacoline

heb je dat meegemaakt dat je een caaf en een konijn in een hok had en dat ze zo erg ruzie kregen dat er 1 aan moest geloven??

stel m'n vraag hier maar, voel ik me meer thuis… dat rij gedrag zal toch wel minder worden van m'n caaf en als hij verder geen irritaties geeft aan het rammetje…

heb ze in een meter hok zitten met het trappetje naar buiten los, daar ook een meter afgezet met een hekje, staat nog een huisje in… zou dat niet goed gaan?

hoop van je te horen, groetjes jacoline

( voor de anderen die dit lezen, heb als vriendje voor m'n beertje een rammetje van 8 weken gekocht, met de vraag wie hier ervaring mee heeft, ziet het toch vaak goed gaan??)

• Cavia Opvang 't Kuufke

Ik zou dat absoluut niet riskeren hoor…

Konijnen en cavia's hebben een totaal andere manier van communiceren en ook een compleet andere voedselbehoefte.

Als een konijn boos is en met zijn achterpoten schopt kun je je cavia wel vergeten mocht die net er achter lopen.

• basjeeeee

geen ervaring mee, maar het is zeer zeker mogelijk, oa op de site van het kuufke staat er een artikel over..

• Cavia Opvang 't Kuufke

Dan ben je verkeerd geinformeerd. Wij zijn er tegenstanders van!

Waarom staat in dat artikel. ;-)

• basjeeeee

Sorry, mogelijk dat het gebeurt (overlijden van cavia door konijnensprong) dat bedoelde ik, onduidelijk geuit.

• Witches at work

Hoi hoi

Hier sluit ik me volledig bij aan!!!

Zelf heb ik alvorens ik fokster was en gewoon moeder met nog kleine kids, 1 normaal formaat voedster gekocht, een dwergkonijn voedster, en 2 cavia zeugen. Allen jonge dieren in een virj korte tijd na elkaar gekocht en samen geplaatst in een mooi groot buitenhok door ons pap getimmerd.

Ik gaf ze gemend koijnenvoer, en dagelijks stro, hooi en vanalles uit mijn keuken groente en fruit~!~

NOOIT gezeur gehad, ze zijn samen opgegroeid en samen oud geworden.

Kern gezond ook alle 4.

Echter toen het groepje uit elkaar viel, heb ik er 2 andere dwerg hangoor konijnen bij gezet, want die zouden NOG tammer zijn dan de koijnen met recht op staande oren werd me verteld.

Echter de voedster haalde de gehele rug open van de liefste cavia van mn dochter die geheel over de zeik was plat gezegd.

Nog wat kunst grepen geprobeert met andere combi's van caafs die ik hier toen had echter het fiasco was geheel compllet en was erg opgelucht dat ik de konijnen

aan mn vader mocht doneren. Die heeft er ook ruimte voor zeg maar.

2 ervaringnen en alle 2 echt heel anders!

Dit hoeft voor mij niet meer, het blijft roulette spelen blijkt gewoon!!!

Watde percentages zijn weet ik niet, en ik wil het ook niet weten voor mij is het klaar!!!

In grote afgezette buitenrennen heb ik ervaren dat het super ging, echter het konijn sprong dan weer over de ren mn tuin in!

Ik kijjk graag naar konijnen, maar het houden van hoeft voor mij niet meer zo.

gr. D#S

• Caviafarm LiLo

Hoi,

Ik heb hier ongeveer 50 cavia's in de rennen lopen en hier lopen ook gewoon 2 Vlaamse Reuzen doorheen die ook gewoon caviavoer eten. De cavia's liggen ook vaak tegen de konijnen aan te slapen. Maar een vlaamse reus is niet zo springerig als een klein konijn misschien dat dat ook een verschil maakt, maar hier gaat het goed. Daarnaast geldt hier vooral de regel dat ze heel veel ruimte hebben.

Evelien

• Witches at work

Hoi Evelien

De 2e lichting konijnen hier had net als lichting 1 niet zoveel ruimte als dat ik nu heb, de buitenrennen dus!

Dat scheelt mijns inziens bijna alles!!! Ook veel beren zijn erg moeilijk in te kleine ruimtes te houden.

Dus succues garanties ook met gebitch met zeugen onderlking evt dam je dmv genoeg ruimte bijna geheel in ben ik ook van overtuigd!

gr D#S

• esther

Haha.Hier gaat het net zo goed.Ik heb angora's en de cavia's liggen er gewoon bovenop te slapen.Angora'zijn gewoon super rustig.Nooit geen problemen hier.

gr esther

• jacquelinesbeestenspul

hoi jocoline

ik heb een tijdje ene jong dwergkonijntje binnen gehad bij onze gecastereerde beer yoghi en barbie en een tijdje ging het goed zonder mopperen totdat het konijn ging rijden op barbie en yoghi dat zag al concurentie en toen was het vechten :( yoghi de caaf viel het konijn aan en bleef vechten met het nijntje en ik heb ze gelijk uit elkaar gehaald en konijn naar de schuur laten verhuizen

ik zou het niet doen en gewoon een vriendje kopen voor de caaf en de konijn en alletwee in verschillende hokken zetten

groetjes jacqueline