vraag over kaal plekje op de neus en bodembedekking

• Wendy

hoi Judith, ik zou even naar de dierenarts gaan, en laat ze onder de loep eens bekijken wat het is. Wacht er niet te lang mee mee. Ik heb zelf bij me caafjes een ringworm infectie gehad, doordat ik er snel bij was, kon het nog goed genezen worden, incl bij mezelf (is blijkbaar besmettelijk)

• shirleyk

ik wil niet vervelend doen, maar als dat plekje met een dag al groter wordt dan zou ik inderdaad maar zsm naar een dierenarts gaan

• isabel

> Klopt het trouwens dat cavia's maar 1 keer schurft krijgen

> omdat ze dan weerstand ertegen opbouwen????

Volgens mij niet.

• Cavia farm Witches at work

Judith schreef:

>

> Binnen 1 dag is het plekje al groter geworden. Ongeveer 3cm

> diameter. Ik smeer nu vaseline op de plekjes. Ik had vroeger

> parkieten en vaseline hielp toen heel goed tegen mijt, omdat

> ze daardoor verstikt worden. Herinnerde ik me na het lezen

> van jullie tips weer aan.

###D#S uierzalf is echt VEEL beter omdat die ook tevens desifecteert, vaseline is wel lekker voor de wond, echter die moet Z.S.M worden LAM gelegd en dat gaat niet met vaseline!

> Er zitten ook kleine bloederige korstjes bij, hoort dit ook

> bij schurft?

###D#S Ja kan idd.

> Ik kijk het nog een dagje aan, maar dan ga ik denk naar de

> dierenarts.

###D#S Zonde van je tijd en geld, gewoon betadind zalf erop de 1e week darna zal de wond niet meer uitvbreiden en de bloederheid minder worden en kan je over gaan op uierzalf behandeling.

PARASITA van Bogena kopen en gewoon wat in de bek druppelen wat druppel dat de 1e week om de dag, klaar!

Ik heb hier groeter flessen ervan 50 ml die ik in een sterilon flesje doe en zo vakkundig en niet te royaal in de bekkies druppel bij elk caaf ook jongen, oudere en of zwangere die schruft hebben.

Dit moet binnen 2 wkn duidelijk verbeteren!

>

> Klopt het trouwens dat cavia's maar 1 keer schurft krijgen

> omdat ze dan weerstand ertegen opbouwen????

###D#S Was dat maar waar, echter de GOEIE hier hebben het nooit gehad, en in vermindere weerstand/slechte hygiene kunnen ze het zeker gewoon weer krijgen!

gr. D#S

>

> Groetjes,

> Judith