gebeten

• Witches at work

Hoi Alba

Hier ff mijn bijtervaring dateert van slechts enkele mnd geleden.

2 beren bij elkaar gezet voor een klant om te kijken of die 2 elkaar aardig vonden!

Dus niet, meteen flinke bonje~!~ Ik haal heel snel de 2 beren uit elkaar en word meteen keihard gebeten door de Merinobeer.

Ik niet zeuren waar de klant bij is maar heel stoer ff er wat verband spray opspuiten om het enorme bloeden te stelpen.

Hielp vrijwel meteen dus ik was klaar met dat gezeur dacht ik.

Echter de klant was nog niet de deur uit (binnen een uurtje of zo) of mijn hand begon erg te kloppen dus toch maar ff naar de huisartesenpost, in het weekend gebeurd zoiets natuurlijk.

Antibiotica gehad, mijn Tetanus preventie was nog geheel actief ivm mijn beroepen achtergrond waarbij deze inenting verplicht was.

De wond moest vooral langzaam genezen en dagelijk goed wassen en spoelen met Betadine shampoo of Badedas badschuim.

Na ruim 1 week ging het wel weer, kuur afgemaakt ect.

Echter de volgende keer doe ik eerst mn tuin of ovenwanten aan als ik verwacht dat het kan gaan knokken.

ONDERSCHAT BIJTWONDEN NIET!!!

Altijd ff naar de huisarts ermee zou ik zeggen.

Succes

gr de heks Boxmeer

• Monique

Je vergat je Hocus pocus spreuk Ina;)

Tentanis prik is na je 15de geloof ik uitgewerkt en moet je nieuwe halen voor straatvuil (schaafwonden), beten e.d.

Je kan van een cavia-beet een ontsteking krijgen. Gaat het ontsteken dan even naar de dokter gaan….ik kreeg voor mijn caviabeet die ook ging ontsteken een antibiotica. Ook moest ik er continu een natte doek ophouden….ik zal zeggen begin daar mee en als je zoon ouder is 15 bel dan even naar de dokter voor verdere info voor een T-prik.

• Henk

Hallo Allemaal,

Ik hoop dat de link het doet http://www.beepworld.de/members79/meerschweineamaltenbahndamm/index.htm

Onze zoon toen 12 jaar vond het vervelend dat een beertje klappertandend achter een zeugje aan liep, dus hij wilde dit maar even verhelpen en hield daar maar zijn hand tussen beer en zeugje en ja hoor de beer beet toe.

Zes operatie´s in het plaatselijke ziekenhuis alhier en de vinger zou geamputeerd worden bij de 7e operatie,uiteindelijk in de hand kliniek in Vreden DLD de vinger aldaar kunnen behouden.

Cavia´s dragen een gevaarlijk bacterie met zich en is NIET met een tetanus spuit te bestrijden.

Groeten Henk

• Cavia farm Witches at work

Hoi Monique

Ja idd lekker wakker ben je!

Klopt wat je zegt maar ik had die prik dus op mijn werk nog gehad gewoon standaard procedure voor politie mensen.

Die worden ff in de kantine van het buro gevacineerd ha ha tussen de koffie door.

Echter ik lees net dat het neits eens helpt tegen cavia beten, dus dan maar gauw de box handschoenen aan als ze elkaar te lijf gaan en je wil ze uit elkaar halen.

Ja dat verhaal van Henk zunne zoon hakt er wel in, dat was echt heftig!!!

Gelukkig loopt het meestal wel goed af.

gr. D#S

• Gerda_H

http://www.prikpagina.nl/archief/read.php?f=1230&i=111747&t=111747

Ik herinnerde mij dat dit al eens eerder was gebeurd,en de foto's van Henk brachten mij op het idee eens in het archief te kijken.

http://www.prikpagina.nl/archief/read.php?f=1230&i=112023&t=112023

Hoe is het nu eigenlijk met je Andrea? En de caaf?

Groetjes Gerda

• Monique

Zo heftig heb ik er ook nooit van gehoord. Ik dacht dat een mensenbeet het meest kwalijk is. Misschien was die persoon allergisch voor een bepaalde bacterie…Wie zal het zeggen???

• renate

hallo,

Mijn ervaring in de loop der jaren is dat het vaak borstels zijn die bijten.

Dit komt gedeeltelijk door hun vacht. Het probleem bij deze dieren is dat je ze meestal wel ergens tegen de haren in strijkt en dat ze dat niet prettig vinden.

Mensen met een borstel geef ik ook meestal het advies om niet in EEN beweging te aaien maar meer te “kroelen”

Verder zijn borstels erg pittige dieren en kan dat ook een ooorzaak zijn.

Bij een kennisje met een klein kindje en een borstelcaaf was dit ook het geval.

Nadat ze het dier zijn gaan kroelen was het probleem opgelost.

Dit wil niet zeggen dat het met andere rasssen niet gebeurd. Ik denk dat het verder ook aan het karakter ligt en aan de schuwheid van sommige dieren.

BIj klappertanden dus nooit de dieren met de handen uit elkaar halen!! Ook ik ben op die manier een keer gebeten door een beer die normaal superlief is.

Als ik dan al eens wil uitproberen of 2 dieren bij elkaar passen dan zorg ik dat ik iets bij de hand heb om tussen ze in te zetten in geval van nood. Een plankje of krant ofzo.

Hun natuurlijke reactie is toch dat het kwaad van boven komt (roofvogels). Dus ik kan mij voorstellen dat als een kind onverwacht van bovenaf de kooi in gaat met zijn hand dat het dier in pure paniek bijt.

Rustig benaderen en zijn naam roepen en dan aaien zal het dier uiteindelijk begrijpen en weten dat het geen kwaad is.

Groetjes Renate,

• Cavia farm Witches at work

Hoi Renate

Rietje de enige ECHTE bijt caaf die we heir hebben gehad was idd ook een Borstel!!!

Die ik hier nu heb zitten, een 10 tal of zoiets zijn allemaal heel lief gelukkig!

Het zijn niet de meest rustige caafs, dat vind je meer in de Tessel en Ch Teddy vind ik.

Perufs zijn ook nogal branie schoppers vaak!

En Rexen hebben het allebei in zich vind ik!

Ik vind juist al die verschillende karakters heel leuk!

Ook om die hier rond te zien rennen.

gr. D#S