Hoi Allemaal,
Wij hebben sinds 3 weken 2 cavias en dat gaat heel goet,alleen heeft een van hen mijn zoontje in de vinger gebeten!!!!!
En wij maar denken dat ze bijna nooit beten,mijn zoon wou hem alleen aaien,misschien op het verkeerde moment???
Misschien dacht de cavia dat het iets lekkers was, een worteltje of zoiets? Als ik mijn vinger uitsteek hapt mijn cavia ook omdat hij dol op lekkers is en hij gaat er meteen vanuit dat het eetbaar is :-)
Misschien was de cavia bang en nerveus? Ze zijn nog maar kort bij u en alles is nog vreemd voor ze.
Een boekje over de cavia kan ik u aanraden mocht u dit nog niet hebben, daar staat heel veel in over gedrag, voeding en verzorging van de cavia, eigenlijk onmisbaar als u voor het eerst cavia's heeft.
Het zijn van nature lieve en gemoedelijke dieren.
Groetjes Nancy
Ik hoop dat hij niet erg is gebeten? Meestal is de schrik het ergste. Ook ik heb een caafje die graag even aan mijn vinger mag knabelen,maar bijt niet door. Ik waarschuw haar dan even dat het mijn vinger is,en geen wortel. Ze is een hele lieve caaf,die graag even geaaid wil worden.Zodra ik het hok in kom,loopt ze over mijn schoenen heen, en moet ik haar even aaien. Alleen als ik haar optil,hapt ze even in mijn vinger.
Groetjes Gerda
Mijn zoon is er inderdaad even van geschrokken,maar heeft ze wel gewoon zelf weer eten gegeven vanmorgen maar aaien ging nog wat moeizaam hahaha.
Ik heb trouwens wel een boekje maar volgens mij blijven dieren altijd onvoorspelbaar,verder zijn ze erg lief hoor,maar toch even schrikken.
Bedankt voor jullie reacties!
Harriet
http://www.kinderenendieren.nl/
Hier staat ook een hoop informatie.
Normaal bijten ze ook niet, maar ook niet nooit. Ik ben 1x flink gebeten, maar het was mijn eigen schuld. 2 Beren hadden ruzie en ik dacht…ik pak hem er wel even uit. Nooit doen dus, even een plankje of iets tussen de dieren houden en dan even wachten voor je er één weg haald. Ze waren zo boos en toen zat hij er in. ieeeeeuwww
Maar dit heeft vast niks met het probleem van uw zoontje te maken. Misschien maakte uw zoontje een te snelle beweging en schrok hij. Het kan inderdaad ook zijn dat hij dacht wat te eten te krijgen…..???? Even in de gaten blijven houden of het weer gebeurd en wat de rede daarvan is.
Bij uw zoontje laten zien dat het een goed dier is en gewoon eten en drinken aten geven.
Succes Monique
het kan zijn dat hij schrok, hoorde je zoontje niet aankomen of je zoontje pakte hem van boven ineens vast. altijd ff laten weten dat je er bent, en vanaf de zijkant oppakken.
mijn caafs denken ook wel eens dat mn hand/vinger eten is, maar dan bijten ze bij mij toch echt niet hard hoor. maar misschien voelt dat voor een klein kind anders, misschien de schrik erbij
Ik heb ook een cavia die af en toe bijt en dan niet zachtjes maar echt hard, tot bloedens toe. Wij zijn er achter gekomen dat ze er gewoon niet van houdt om veel opgepakt te worden. Ik pak haar nu dus nog maar een maal per dag op uit haar kooi. Ik doe dit altijd rond de zelfde tijd, en dat gaat heel erg goed.
Hoi hoi
Hier heb ik best al wat caafs gehad en nog zitten!
Vroeger was er eentje die beet me altijd enn flink ook! Ik schrok me altijd rot van dat stomme beest!!!
Een Borstel caaf genaamd Rietje, de cavia van onze zoon de naam had ie zelf bedacht.Mij beert ie altijd, hem nooit en mijn andere kids ook nooit.
Waarom??? Geen idee, ik gaf hem dagelijks lekker groente ed en mijn kids knuffelden er alleen maar mee verder niks. De andere cavia Piep genaamd die erbij zat beet nooit!~
Ik weet een ding zeker, de meeste cavia's bijten alleen in nodgevallen paniek ed.
Echter af en toe kun je ook daar gewoon pecht mee hebben.
Let wel ff op de Tetanus injectie in geval van bloeden, het zijn erg vieze wonden die van dieren!
Succes
gr. de heks
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?