Ik voel me even flink rot....

• Monique

Hallo,

Ik voel me even flink rot. Mijn zeug is bevallen van 5 jongen. Gister voelde ik ze nog volop bewegen en vanmorgen voelde ik ze ook lekker leven daar in haar buikje. Vanavond merkte ik tijdens het schoonmaken dat ze weeën had en ben meteen na het eten weer de stal in gegaan. Daar lagen de eerste 2 dode jongen en ik baalde dat ik was gaan eten. Ik ben er bij gebleven en met nummer 3 moest ik even helpen. Ook dat caafje was al dood. Nummer 4 volgde en lag ook dood. Ik dacht dat ze klaar was …. ze ging wat eten en drinken. Daarna voelde ik haar buikje en ik voelde nog een dood jong in haar buikje. Heb haar met dit jong ook geholpen en ook was dit jong dood. Ik heb dit nog niet eerder gehad en ik hoop dat alles goed blijft gaan met moeder. Nu nummer 5 er ook uit is lijkt ze wat levendiger te worden. Alle 5 waren ze volgroeit. Ik vind het zo erg voor moeder!!!

• Cavia farm Witches at work

Hoi monique

Heb je ook geen ander nestje, net geboren waar je deze zeug bij kunt zetten.

Kan ze mee helpen met de opvoeding van die andere pups?

En anders zou ik er gewoon 2 kleine zeugjes bij zetten, in elk geval niet alleen laten zitten denk ik is erg belangrijk nu.

Ik denk dat zo'n zeug daar minder last van heeft als jij nu!

Dus voor jou vind ik het superrot nu!!!

Heel veel sterkte

gr. D#S

• Monique

Hoi Ina,

Lief van je!!! Ik heb haar niet alleen zitten. Ze zit in een roedel met moeder en 2 jongkies…hoop dat dit help!!!.

Groetjes Monique

• Saskia

Heee Monique, wat ontzettend balen!!!! Wel een geluk dat de moeder zich er doorheen heeft geslagen. Zijn alle moederkoekjes er nog uit? Je zou haar voor de zekerheid utero vetsem kunnen geven na zo'n zware bevalling, zodat je zeker weet dat de baarmoeder schoon is. Als je het niet in huis hebt kun je het morgen wel even ophalen, ik heb het wel.

Ik hoop dat ze zich zelf wel sterk houdt en zich erdoorheen slaat!! Sterkte!

• Monique

Hoi Sas,

Lief van je!!! Bedankt!!! Ik heb het gelukkig in huis.

Ben zeer blij dat ze zich er zo goed door heen heeft geslagen…mijn toppertje!!!

Ben nu net 5 min. klaar met moeder. Ik heb net zo lang gewacht tot het laatste stukje baarmoeder er uit kwam en gelukkig is dat goed gekomen.Heb haar daarna meteen utero vetsem gegeven. De eerste stukjes heeft ze gelukkig allemaal netjes opgegeten en bij het laatste stukje moest ik helpen het er verder uit te halen. Ze verloor net nog wat schoon bloed nog en ik denk dat ik nu niet echt lekker zou slapen vannacht.

Groetjes Monique

• Caviastal Fantasy

Ik hoop niet dat haar baarmoeder eruit is, maar ik neem aan dat je de nageboortes/moederkoek bedoelt… Sterkte met dit verlies, let wel: 5jongen worden niet zomaar dood geboren. Ik zeg dit als tip: hou haar heel goed in de gaten! Uterovetsem een paar keer geven lijkt me een goed plan en let op of ze goed blijft eten enzo, als ze bijvoorbeeld zwangerschapsvergifitiging heeft moet ze veel energie binnenkrijgen! Dus verwen haar maar lekker en sterkte!

Groetjes Suzanne

• Gerda_H

Hoi,Monique

Dit is inderdaad rot. Ik had een moeder met 3 dode jongen,en haar had ik bij andere zeugjes gezet met kleintjes. Zij kon zo mooi meehelpen met verzorgen en zogen,en had nergens last van.

Ik wens jou veel sterkte meid,want wij hebben er waarschijnlijk meer problemen mee dan de caaf zelf.

Groetjes Gerda

• esther

Hoi Monique

Wat naar zeg.Ik had het net andersom.Elanin lag plots dood in het hok,3 kids in leven.Kids worden met de hand grootgebracht,want mijn zeugjes zijn nog niet bevallen.Zo zie je maar.Vorig jaar heb ik het zelfde als jouw meegemaakt.Een half uur voor de bevalling volop leven,daarna alles dood.Ja ik vind het ook erg sneu voor het diertje.je zou zeggen alle moeite voor niks,

Probeer het van je af te zetten,de volgende keer gaat het vast beter.

gr esther

• Saskia

En, hoe is het nu? Heb je nog een beetje kunnen slapen? Hoe doet het dappere meisje het?

schoon, helder bloed hoeft niets ernstigs te zijn. Ruby heeft ook geen ideale bevalling gehad hier zoals je weet en toen jij hier was, 4 dagen later, heeft ze ook nog eventjes wat helder bloed verloren maar alles is nog steeds ok.

Donker, slijmerig en stinkend bloed is wel een reden om direct naar de DA te gaan.

Ik duim dat alles voor mama meevalt en dat ze goed opknapt!

• Natus

Veel sterkte en gelukkig kan ze helpen andere jongen verzorgen en is ze niet alleen.