korsjes op zijn huid

• Cavia farm Witches at work

Hoi Basje hoi pearl

Nou ik doker hier al vele jaren dagelijks zelf met succes~!~

Zowel met mijn kids als met mezelf mijn man en mijn dieren.

Ik ren ook niet voor elk kuchje zelf naar de dokter en deed dat ook nooit met mijn kids, ben niet zo'n paniek zaaier en weet meestal zelf zeker zo goed in te schatten wat er aan de hand is als een arts.

Ik zou ook uitgaan van schurft, wat nog handiger zou zijn is een foto majen van de lelijke plek van de caaf van Pearl.

Is het schurft slaat Betadine zalf op de deppen met een wattip snel aan.

En deze tip heb ik van mijn dieren arts dat Betadine bijna alle bacterieen lam legd.

Ik doe ook altijd wat dgn achter elkaar wat Parasita duppels van Bogena in het bekkie (Ivomec zit daar in).

Als de plek rustiger wordt dan nabehandelen dagelijks met uierzalf veterinair.

Dit tot de plek geheel gaaf is en er weer haar op komt.

Succes met je caafje,

veregeren de klachten en helpt dit niet ga dan ff langs je DA.

Het lijkt me niet levens bedreigend die plek, vandaar je het eerst ook zelf kunt proberen.

gr. D#S

• Susan

Betadine deppen op schurft, omdat dat bijna alle bacterien lam legt? Sinds wanneer is schurftmijt een bacterie dan? Dat is volgens mij een heel klein beestje en zeker geen bacterie.

• Saskia

Betadine wordt erg snel in de bloedbaan opgenomen en dat levert hoge risico's op. Betadine altijd verdund gebruiken en als het ook anders kan liever helemaal niet.

• pearl

hoi hoi, bedank voor al jullie reacties hihi..

ik heb anti schurf spray gekocht moet ik het nou op de plekje sprayen en ook uierzalf erop doen?

ik wil het eerst kijken of het help mat dat spul..

gr, pearl

• jacquelinesbeestenspul

hoi pearl

je moet de plkjes insprayen en dan een laagje uierzalf erover doen

op de verpakking van de spray staat hoe je het moet doen en lekker vet houden met uierzalf ;)

heel veel succes en als je nog vragen hebt horen we het wel

groetjes jacqueline