Hoi,
Na het insprayen een kloddertje uierzalf erop. De huid wordt hierdoor luchtdicht afgesloten en de mijtjes komen te overlijden. Binnen 3 dagen zijn de cavia's er hier vanaf en binnen een week zie je alweer dat er haartjes op groeien.
Evelien
In de dierenwinkel zijn ook loopballen voor cavia's te koop (groot gevaar van breken van rug), zoutstenen (verhoogd risico op blaas- en nierproblemen), gemengd knaagdiervoer (gevaar van pitjes en schilletjes die om de kiesjes blijven klemmen waardoor de cavia niet meer kan eten, plus te wienig vitamine C) ,Vitamine C druppels voor in het water (vervliegt binnen een half uur, zodat het nog geen effect heeft).
Niet alle producten die vrij verkrijgbaar zijn zijn per definitie goed voor de beestjes.
hoi susan
je kan ook hondeshampoo kopen om even door te gaan hihihihihihihihi ruikt wel lekker hahahaa
ik vind het wel ver gezocht hoor saskia
ik ben niet tegen dierenartsen maar in somige gevallen is het niet nodig.
wees blij dat pearl het zegt somgie dieren verekken in een kooitje in de schuur omdat kindlief er niet meer naar omkijkt en het verschonen toch veel werk is en dan kan je ook de caaf buiten op het gras dumpen en je kan hem ook dood laten aan om geen eten meer te geven in die schuur bla bla bla zo kan je overal wel voor en tegens van maken ook dierenwinkels zijn niet heilig maar om nu met 3 caafjes gelijk naar de DA te rennen als het thuis opgelost kan worden met een spray die je met je boodschappenlijstje kan halen bij die dierenwinkel dan kies ik voor de dierenwinkel in deze :D
groetjes jacqueline
Ja, maar wat nou als die korstjes het gevolgd zijn van, ik noem maar wat, abcessen en wij dit afdoen als schurft? Dadelijk koopt ze die spray, gebruikt ze hem en wordt het alleen maar erger omdat het veel te agressief was, omdat het geen schurft bleek te zijn…. Aan de hand van ‘korstjes’ kun je niet direct een conclusie trekken. Het gaat wel om levende wezentjes waar je als baasje als het goed is om geeft, dan zou ik zulke risico's niet lopen. Liever een keer teveel dan een keer te weinig naar de dierenarts…..
Nou Jac ben het in deze helemaal met je eens hoor , lijkt me een heel normaal een deugdelijk advies wat je hebt gegeven.
Daarbij Saskia moet ik zeggen dat ik jou hier echt niet in begrijp aangezien ik je al zo vaak mensen heb zien doorsturen naar de knoevelwebshop om bepaalde geneesmiddelen aan te schaffen , beetje spijkers op laag water zoeken vind ik dit.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?