Hoi Manu
Helemaal mee eens~!~
Ik vind het hebben van knaagdieren ook gewoon stinken binnen, ervan uit gaande dat de kooi op tijd wordt gecleand.
Het is in het geval van een goede hygiene best te doen binnen, maar echt fris is het er gewoon nooit lullig gezegd.
Wanneer de schoonmaak beurten wat langer worden uitgesteld en ik kom dan bij een gezin of fokker wiens dieren binnen zitten ga ik bijna over mijn nek van de stank, en wil om een heuse neusklem roepen!
Ik moet dan ook erg mijn best doen dit niet te laten merken.
Het binnen huisvesten van veel dieren komt voort uit het door ons steeds meer vermenselijken van het dier van dat het buiten TE koud is als wij het ook koud beginnen te krijgen zoals nu dus.
Er wordt totaal aan het feit voorbij gegaan dat bv roken in een ruimte, de huiskamer veelal pas echt schadelijk voor het dier is (voor de mens maakt het niet uit die wil dit ha ha).
Een dier huisvesten in een bijruimte van het huis is al een veel betere optie.
Want de centrale verwarming daar krijg ook ik het spaans benauwd van vaak,om om ever mijn huid die dan bijna uit elkaar spat van de droogte en rood aanloopt maar te zwijgen.
En de raam open? ventileren? Wat is dat tegenwoordig?
Back to basic is mijn motto, doe meer met minder, wees creatief.
Wel is het zoals ook hier boven al goed is aangegeven erg belangrijk welke bodem bedekking er wordt gebruikt.