De Baldwin is gezond!

• Dagmar Smink

Hoi hoi,

We hebben dus wel de echoscopie gedaan op 2 jonge en 2 oudere dieren. Bij de jonge dieren was ie duidelijk te zien bij de iets oudere ook nog goed alleen van de oudste niet echt goed. De tymus is ook tussen de 3 en 8 mm klein.

Voor mij is het nu duidelijk dat het een roddel was van de thymus.

Als jullie tegen het naakt zijn prima, maar er is dus geen gezondheids verschil met de skinny, En de skinny is weer hetzelfde als een gewone caaf.

Ik ga nu niet meer herhalen dat de Baldwin gewoon is als elke caaf. Wil e beweren van niet dan zorg je maar eerst waar die roddel vandaan komt want ik kan niks vinden dat die roddel enige waarheid bevat. En nu ik dan heb gezien dat ze hem wel hebben gaat de roddel dat de baldwin een probleem heeft met het immuunsysteem niet meer op.

Groetjes

• basjeeeee

nou nou, 4 dieren, wat een onderzoek! Sorry, maar kán je dit zelf serieus nemen :? ?

• Dagmar Smink

Ze hebben toch de thymusklier of niet! Ik ga me niet meer herhalen, leer maar beter lezen.

• basjeeeee

Tja, en jij een bmw met die broodfok van je zometeen, ach, staat wel leuker bij een kofferbakverkoop.

Sorry Dagmar, maar 4, vier, VIER cavia's, wat zijn nou VIER cavia's? Alleen al op schaal van jouw aantal dieren (gehad of hebbende) ? Dat is toch niks?

Ze hebben hem of niet lijkt me ook wel ja, echter, hoe weet ik dat dit zo is? Welke dierenartsen ed antwoord je niet op na meerdere vragen hierover. Wie weet zuig jij dit uit je duim voor een leukere verkoop zometeen.

Maar ga vooral door, totdat er weer een hippere cavia is, mischien een 3 potig, 1-ogig scharminkel? ‘'De natuur heeft het uitgepoept dus zal wel goed zijn’'

• Cavia Opvang Betuwe

Als ze géén cavia's liet onderzoeken dan was het ook niet goed geweest…

• basjeeeee

Het gaat mij niet om het feit dat ze geen onderzoek zou doen, het is inderdaad goed als ze wel onderzoek zou doen. Maar 4 cavia's, wat is dat voor onderzoek? En waar ik me dan vooral aan erger is dat ze het als feit neerzet nadat ze 4 cavia's heeft laten onderzoeken :? Dat ze een onderzoek naar 4 cavia's (en wat voor onderzoek weten we ook nog niet) als vrijbrief gebruikt om de baldwin te fokken.

• Cavia farm Witches at work

Hoi Basje

Tja zelfs voor Dagmar is het een beetje teveel van het goede ALLE caafs hierop te onderzoeken toch????

Kom op naai de boel niet zo op!!!

Ik moet er wel om lachen zoals je het er neer zet.

gr D#S

• nnatasja

en als dan bij 4 cavia's aangetoont is dat ze de thymus hebben , is het dan ook zo dat als ze die hebben de thymus dus ook zeker zijn werk doet ?

Voor mij is het hele thymus verhaal nogal hocus pocus maar ik kan me slecht voorstellen dat dit alles gebasseerd is op enkel wat losse flodders van roddels van tegenstanders , daarbij .. de naaktrat heeft toch ook problemen met de thymus , wellicht is onderzoek daar al wat verder in en moet je je daar wat meer laten informeren Dagmar.

In je vorige berichten gaf je aan heel serieus te zijn en overal de tijd voor te hebben/nemen , het verbaast me dat je dit nu zo snel van de daken afschreeuwt op basis van onderzoek van 1 dierenarts en op 4 dieren ..

is het trouwens normaal dat hoe ouder de dieren worden hoe minder makkelijk de thymus te vinden is ?

Ik zou het in ieder geval wel een pre vinden dit ook door een andere dierenarts te laten nakijken , hoeveel verhalen zijn er bijv wel niet van cavia's met blaasstenen of haakjes aan de kiezen waar dierenartsen verkeerde diagnoses gesteld hebben ..

Het zou mooi zijn als ze inderdaad kerngezond zouden zijn maar ik ben nog wel heel kritisch in dit opzicht en ik heb niets met het ras te maken .. als fokker van zo'n ras zou je wel wat kritischer mogen zijn .. mijn mening althans

• jacquelinesbeestenspul

hoi dagmar

fijn dat je de dieren hebt laten onderzoeken :)

ik wet vasn mijn dierenarts dat een cavia de tymusklier nodig heeft om te overleven en dat vooral jonge dieren deze klier nodig hebben om te overleven dus ik kan je roddel snappen en dat je dieren onderzoekt is dat toch prima ?

ik snap de ophef nu even niet en zeker als je leest op google dat ze de tymuskleir nodig hebben waarom zijn er dan nog baldwins die allemaal leven ?????

ik denk dat je een hoop hebt opgezocht en nagevrtaagd en ik heb je er ook al over gesproken aan de telefoon en net wat je zegt het moet ene roddel zijn anders waren de baldwins allang uitgestorven toch ?

ik wens je veel succes met dit nieuwe ras en ben blij dat jij het aandurft om deze dieren te fokken in nederland want jij hebt de mogelijkheden om de dieren te testen en om te kijken als er dode zijn door middel van seksie wat veel fokkers niet zouden doen met hun caafje.

ik hoop dat de dieren lang mogen leven bij jou en dat ji jkan bewijzen dat ze gezond zijn en blijven

groetjes jacqueline

• jacquelinesbeestenspul

hoi irene

juist je hebt gelijk

dagmar kan in somige mensen hun ogen nooit iets goeds doen maar ik moet nu eerlijk toegeven dat ze echt moeite doet om alles over dit ras te weten en dieren daarvoor te laten onderzoeken en misschien hebben de dieren wel mazzel dat ze bij dagmar wonen omdat zij het geld en de middelen heeft om die dieren te testen en onderzoeken,ik zou het geld niet hebben

groetjes jacqueline (die toch liever de skinny's ziet met harig neusje :D )