Bloedend hoogdrachtig zeugje

• Jipke frl

Ik hoop dat dit goed gaat komen………

Sterkte

• Dagmar Smink

Hoi hoi,

Nou het bloeden is gestopt en zover ik goed kan voelen leven alle jongen. Wel heeft mijn DA gezegt dat het wel een risoco is om de jongen erin te laten. En zolang de jongen niet geboren zijn gaat mijn zeug voor. We hebben dus besloten als ze genoeg ontsluiting heeft de jongen te halen, en dan hopen dat de jongen niet een week te vroeg zijn. Keizersnede wil ik niet doen omdat de zeug zich toch niet helemaal lekker voelt, de kans dat ze het niet overleefd is te groot.

Ze heeft nu nog maar een kleine halve cm ontsluiting dus veelste weinig! Ik hoop dat ze snel ontsluiting krijgt maar bij haar vorige nestje duurde het 2 weken voordat de ontsluiting oprimaal is. Dus loopt het nu weer zo dan moet ze nog zeker een week.

Ze eet goed de jongen bewegen ze bloef niet meer, gaat wel goed nu.

Groetjes

• Natanya

Heel veel succes!! ik zal voor Agoni duimen!!

• yacente

Als een keizersnee geen optie is, is het enige wat je op dit moment eigenlijk kunt doen, haar aan het eten houden. Alles wat ze lekker vind, meestal willen dieren die zich niet echt lekker voelen vooral andijvie, witlof en paprika eten, merk ik hier.

Sterkte ermee.

• basjeeeee

Is het wel verstandig hierna nog met haar te fokken dan of zou je haar geen pensioen gunnen?

• Dagmar Smink

Dat ligt helemaal aan wat er precies is. Op moment is ze weer normaal. Het kan ook gewoon een bloedinkje zijn van een jong dat ergens een bloedvat kapot heeft gemaakt of iets dergelijks. Zodra de kleintjes er zijn weten we meer. Ze heeft nog niet eerder problemen gehad en dit is een van de beste fokzeugen want zij is na een week weer op eigen gewicht en is echt een super moeder. Een echt dikkertje.

• Caviastal Fantasy

Als ze nu niet meer bloedt en het komt niet meer terug zou ik zeker de jongen NIET halen, ook niet als de ontsluiting volledig is.Misschien was het gewoon een simpel iets en niks ernstigs en dan ga je ingrijpen en worden ze te vroeg geboren. Ik zou haar gewoon heel goed in de gaten houden, inderdaad goed aan het eten houden, vers hooi en groenten geven en gewoon afwachten. Opletten of de jongen nog leven en verder niks doen. Als je ingrijpt gaat het vaak fout en misschien wel onnodig…

Succes, wat je ook beslist.

Groetjes Suzanne

• Chalet de Cobaye

Hoi Dagmar

Net wat de andere zeggen ,als het bloeden stop ,is er geen reden om de jongen er als nog eerder uit te gaan halen .

Kijk hoe de zeug verder reageert,en laat haar verder vooral lekker met rust ,niet teveel op tillen en dergelijke ,hoeveel kids draag ze bij zich, of dat je enig idee hebt hoeveel ?? Het kan ook zijn dat de baarmoederwand iets los laat.Vaak gebeurt dit door teveel op pakken ,en het verkeerd oppakken van de zwangere zeugen,vooral al ze meerdere jongen draagt.

gr Es en veel succes !!!

• Cavia farm Witches at work

Hoi Esther

Mijn voorkeur gaat er ook uit om een zwangere zeug met rust te laten.

In de natuur zit men er ook niet steeds aan te voelen en mee te miepen.

Maar dat er zoeits mis mee kan gaan wist ik niet zou best eens kunnen.

gr de heks

• Dagmar Smink

Hoi hoi,

De drachtige zeugen laat ik altijd op de bodem en voel dan. Ik ga ze niet eerder halen want ze is volkomen normaal. Ik denk dat er 3 of 4 inzitten. Ze heeft nog geen halve cm ontsluiting dus dat wordt ook niet snel meer. Ze bloed nog steeds niet, waar ik heel blij om ben!