udate keizersnee

• isabel

Het is ook niet gezegd dat het altijd fout gaat als een oudere zeug voor het eerst gedekt wordt, maar de kans op complicaties is wel groter.

• Cavia farm Witches at work

Hoi hoi

Mijn dierenarts zei me ooit dat wanneer een zeug niet tot werpen in staat zou zijn deze zich ook niet meer zou laten dekken.

Instinctief dus de beer zal afwijzen steeds.

Echter dit ga ik uiteraard niet uitproberen de andere kant van het verhaal zal ook zo z'n reden wel hebben.

Dus voor het jaar bij de beer, mag evt van worden afgeweken is echter niet raadzaam.

gr. D#S

• Cavia farm Witches at work

Hoi Gerda

Zojuist zat ik deze topic nog ff door te lezen, gezien allerlei ropics hier de revu passeren zie ik wel eens wat over het hoofd.

Zo ook deze over de up date keizerssnee.

Ik vind dat het geen dilemma mag zijn over het wel of niet meer fokken met deze zeug.

Gezien het feit er genoeg cavia's al uberhaupt zijn moet je nooit fokken met een zeug waarover je zelf op voorhand al je grote twijfels hebt.

Heel simpel het wel zijn van een levend wezen behoort VOOR de wetenschap te gaan. en niet andersom.

Daar zou ik nog niet eens over na hoeven denken.

Laat die maar lekker als knuffel oud worden elders of bij de fokker zels daarover kan je nog altijd beslissen evt. Als degene waar ze komt te zitten zich dan ook zeker weten aan de aangemaakte afspraken kan houden.

En gelukkig zijn die fokkers/liefhebbers er ook nog genoeg!

Verder verlopen de meeste cavia bevallingen wel vlekkeloos en dus zie ik er ook niet het zo dringende nut van in daar mega veel geexpirimenteert dient te worden om zo andere caafs evt OOIT te kunnen helpen.

Als zich echter zo een situatie zich aandient en men kan er wat van opsteken is dit natuurlijk zeer welkom!

gr. D#S