Susan

• Susan

Dat hoop ik ook.

En Hope Farms komt er hier dus nooit meer in.

Dank jullie wel allemaal voor alle reacties!!

http://picasaweb.google.nl/Susan2908/CaviaS/photo#5113501870523287682

(gisteren gemaakt)

• jacquelinesbeestenspul

hoi susan

wat een leuk stelltje lief hoor *D*D

ow trouwens ik heb van een zeer ervaren fokker begrepen dat je nooit hooi op de bodem moet laten liggen omdat ze dan hun eigen viezigheid opeten en o ziek kunnen worden oa blaasproblemen

miss een idee ??

groetjes jacqueline

• Susan

Zeker het proberen waard.

Maar ze gebruiken het ook om in te spelen. Hoe los ik dat dan op?

Hooi gaat dus, nadat ik hok heb schoongemaakt in de hooibal, alleen is die zo leeg…

• Cavia farm Witches at work

Hoi Susan

Dan moet je grotere meerdere hooiballen in het hok doen en of mischien van die hooi ruifjes op beurzen ed kosten die maar een paar euro.

Wat ook werkt zijn dingen uit bv tuincentra om planten in te doen die je in het hok op kunt hangen.

Hier vreten ze hooi niet eens vanaf de bodem maar echt vanuit het ruifje of gooi het op hun voeder steen daar plassen ze en poepen ze ook niet op.

Ach ja weer wat geleerd toch das het leuke van zo'n forum!

Heel leuk filmpje!!!

XXXD#S

• Cavia Opvang Betuwe

Dacht ik laatst ook, leuk in de flat om weer eens een ruif op te hangen…. lag die dikke vette Tooske er weer mooi in ,gewoon tussen het hooi…pffff

Voor de hongerige exemplaren hang ik er gewoon nog een hooibal bij.

• Gerda_H

O, Jacqueline, dan zal ik hier ook aan denken,want in de zeugen en beren ren gooi ik het altijd verdeeld over de grond. Wel haalde ik elke dag het natte hooi eruit,en met regenachtig weer,deed ik het expres al in de binnenhok. Bedankt voor de tip.

Groetjes Gerda

• Gerda_H

Nou,Suus, van harte gefeliciteerd meid. Ik hoop dat ze snel opknapt.

Groetjes Gerda

• Gerda_H

Omdat Gizmo momenteel in een binnenbak zit,had ik hem ook het hooi in een hooibal gedaan,maar hij kreeg het door zijn kapotte lip er niet uit,dus deed ik het in een hoekje op de bodem. Zo kon hij het wel eten. ik zal morgen proberen of hij het er nu wel uit kan krijgen.

Groetjes Gerda

• nnatasja

ipv hooi om in te spelen kan je ook kiezen voor pvc buizen in je kooi en als ze zich graag verstoppen onder het hooi kan je bijv een knuffelzakje in je kooi leggen , de meeste vinden dat net zo fijn als een dot los hooi.

Geweldig nieuws , jij kon vast je dierenarts wel zoenen :D

• Susan

Ja echt wel!

En ik ben zooo blij dat ik toch die foto's heb laten maken en uiteindelijk toch de urine weer heb laten controleren:D

Nog een klein weekje afwachten en dan weet ik het echt zeker.