Wat is DIT nu voor kleur?

• M.

Erkende kleuren conform de laatste standaard zijn:

Even niet rasrelateerd, In de standaard staan ze in een tabel welke rassen in welke kleuren erkend zijn.

goud-agouti

grijs-agouti

zilver-agouti

cinnamon-agouti

zalm-agouti

solid goud-agouti

solid zilver-agouti

zwart

chocolade

lila

beige

rood

goud

saffraan

buff

crème

wit donkeroog

wit roodoog

brindle (zwart-rood)

schildpad (zwart-rood)

driekleur (zwart-rood-wit)

driekleur (chocolade-rood-wit)

hollander, (agouti, zw, choc, rood)

dalmatiner zwart

rus zwart

rus chocolade

tan zwart

tan chocolade

bont zwart-wit

bont rood-wit

zwart-schimmel

rood-schimmel

gemengd schimmel

zilvervos zwart

M.

• Susan

Nu we het toch over agouti's hebben; hoort het bij de kleur dat ze zo ontzettend lief en aanhankelijk zijn? Of heb ik gewoon dikke mazzel?

• M.

Er zitten inderdaad wel eens verschillen in karakter. Onze stam goud-agouti's in het verleden waren temperamentvol. Niet gemeen, maar gewoon wat ongedurig en super actief. ADHD-agouti's heb ik ze wel eens genoemd. De showexemplaren moesten we echt separaat huisvesten, anders hingen de rafels aan de oren. De borstels die we nu hebben zijn veel verdraagzamer. Het mooie van de goud-agouti's vond ik dat je ze heerlijk kon condiotioneren, ‘oppoetsen’ voor een show.

M.

• Gerda_H

Bedankt voor dit lijstje. Jammer dat je er geen vorbeelden bij hebt. Ik ben zeker van plan om een keer naar een show te gaan,want de kleuren leer je het beste herkennen door ze een keer in het echt gezien te hebben.

Groetjes Gerda

• Saskia

Op www.rexcavia.nl staan van vrijwel alle kleuren een voorbeeld.

• Gerda_H

Heel erg bedankt voor deze link. Die ene lijkt dan wat op cinamon. Maar dat zit niet in beide ouders. Misschien van de voorouders.

Groetjes Gerda