Net voor conrole bij de dierenarts geweest:-(

  • Saskia

    In principe heeft astma niet heel veel met een operatie van doen… Als je maar gewoon zorgt dat alle partijen opletten en er rekening mee houden zou dat goe dmoeten komen.

    Ik wil haar niet pushen om te opereren, ieder moet een keus maken die voor zichzelf goed voelt, maar ik wil enkel aangeven dat het voor een cavia dus egenlijk best wel mee kan vallen, hoe zwaar zo'n operatie nu werkelijk is.

  • Cavia farm Witches at work

    Lieve Saskia

    Want dat ben je in mijn ogen zeker als je zoveel voor je diertjes over hebt, maar hoe duur is zo'n operatie?

    In welk kader van groote praat je dan?

    Ieder heeft ook daar zijn max in, kijk dieren kosten nu eenmaal geld maar er zijn ook echt grenzen.

    De een heeft een bredere max dan de ander zul je begrijpen ook.

    En denk eraan, garantie tot aan de voordeur ook al ging het met die van jou heel goed!

    XXXD#S

  • Gerda_H

    Zo'n caafje moet toch onder narcose,en volgens mij brengt astma dan toch extra risico's mee. Ik zou me daarin eerst goed laten informeren Susan,maar ik weet dat jij dat zeker zult doen. Jij laat alle voor en tegens wel goed aan elkaar afwegen.

    Sterkte meid.

    Groetjes Gerda

  • Susan

    Eigenlijk weet ik het al. Ik heb ontzettend veel voor mijn beestjes over, maar zoals Ine zegt, er zijn grenzen. En die grens is bereikt.

    Ik voel me er echt heel gemeen onder, maar toch weet ik verstandelijk dat ik de goede keus maak:(

    Ik hoop vooral dat het niet nodig zal zijn……….

  • nnatasja

    Nou mij krijg je ook niet over je heen ,

    ik vind het belangrijk dat een dier geen pijn heeft en wanneer ze dat wel hebben de eigenaar een beslissing neemt over wat verder te doen , een operatie is in mijn ogen net zo goed als dat iemand zegt ik kies voor euthanasie omdat ze bepaalde redenen hebben om geen operatie te laten doen.

    Het is je verantwoording als baasje om te zorgen dat je dier niet met pijn blijft lopen , welke weg je dan inslaat is je eigen keuze zolang je een dier maar niet gewoon laat lopen met pijn.

    in operaties willen mensen soms ook wel eens wat te ver doorslaan vind ik persoonlijk , niet ieder dier is gebaat om op een oudere leeftijd nog een hele zware operatie te ondergaan zodat ze nog een jaartje mee kunnen , ik heb zelfs wel eens gehoord van beren van rond de 5 jaar die dan toch nog gecastreerd worden en dat is iets wat ik echt niet kan begrijpen dan.

    Succes met je caafje , ik hoop dat de ab aanslaat en ze snel een beetje op mag knappen , sterkte met d'r

  • nnatasja

    Susan voel je niet te schuldig , een grens is maar zeer zelden bereikt alleen vanwege een hoog financieel plaatje , meestal komen daar een hoop achterliggende redenen bij kijken zoals de gezondheid bijv. van een dier en is alleen het financiele plaatje niet de enige reden.

    Als jij er voor kiest je cavia geen operatie meer aan te doen en zegt dat het genoeg is geweest en ze een mooi leven heeft gehad dan is dat voldoende in wat je kan doen .

  • Saskia

    Als jij voor jezelf een keuze gemaakt hebt die goed voelt, dan moet je dat zo laten. Daarbij zijn er nog andere opties om proberen stenen te vergruizen. Knoevel heeft onlangs een nieuw poeder in het assortiment toegevoegd dat ookwel bekend staat als ‘steenbreker’. Zoiets zou je ook altijd nog kunnen proberen :)

    Heel veel succes met je caafje, ik zal duimen dat het hele gepieker om stenen niet nodig is en het gewoon wat dwarszittend gruis waar de caaf snel weer vanaf is.

  • Gerda_H

    Susan,sterkte meid. Ik hoop dat je caafje alsnog gaat opknappen. Dit is voor jou een juiste beslissing,en ik denk dat ikzelf deze beslissing ook had genomen. Als het nou een diertje was van een half jaar,had ik het misschien nog overwogen,ondanks het kostenplaatje. Als het echt nodig is,dan is dat kostenplaatje ook wel op te lossen.

    Ik hoop dat jij je caafje nog een tijdje bij je mag hebben meid.

    Groetjes Gerda

  • Caviastal Fantasy

    Het is jou keus om geen operatie te doen, dat is prima. Wat ik niet prima vind is als jou caafje daardoor nog onnodig lang met pijn loopt. Ik zou dus wel direct een foto laten maken, dan weet je waar je aan toe bent. Of je dan wel of niet behandelt is jou keus, maar ik neem aan dat je dan wel voor inslapen kiest, zodat je diertje niet onnodig pijn lijdt.

    Groetjes Suzanne

  • Susan

    Ik ga zo naar de dierenarts en overleggen.

    Ik wil die foto inderdaad laten maken; dan weet ik zeker dat ze wel of geen pijn heeft en ook wel een beetje voor mijn eigen rust.

    Onnodig aanmodderen en haar onnodig pijn laten lijden is wel het laatste wat ik wil.

    Wat ik met mijn lekenverstand vanmorgen zag was gelukkig weer een redelijke hoeveelheid urine, maar wel met veel gruis…

    En een levendige, vrolijke cavia die goed eet en drinkt (ik weet dat cavia's een hele hoge pijngrens hebben), maar dit is toch wel een heel ander beeld dan ruim een week geleden.

    En ja, ik kies in het meest ongunstige geval voor inslapen, omdat ik, zoals ik net al zei, het niet eerlijk vind om mijn beestje pijn te laten lijden.