karakter us teddy?

• Khydra

ik heb ook een teddy beer en die gilt wel bij het oppakken, maar is verder een echte knuffel als je hem eenmaal op schoot hebt. Ik vind de teddy juist de rustigste van het hele stel.

Eigenlijk hebben ze allemaal een hekel aan oppakken, maar als je ze eenmaal hebt vinden ze het allemaal het prima.

• nathalie

hier zijn ze wel wat pittiger maar liever dan bijv. de gladharen!

Hallo hallo,

wat een ontzettend goede leuke website!!

ik heb een vraagje:

zou je mij willen linken, ik ben namelijk net een caviastal begonnen en wil graag wat meer klanten trekken,

zodat ook zei kunnen genieten van deze mooie lieve dieren:

www.cs-guineaspride.webs.com

uiteraard zal ik terug linken als u in een antwoord mailtje ook even uw site zet

groetjes nathalie

• Naomi

Hoi allemaal.

Ik heb 4 cavias waaronder 2 gewone en 2 us teddy's. Een wereld van verschil tussen deze 2 soorten. De teddy's gillen al als wij in de buurt zijn en willen ze aandacht hebben. Als je ze oppakt vinden ze het niet fijn dat je ze onder de buik aanraakt. Als ik ze tegen mij buik aanleg klimmen ze meteen omhoog en kruipen in mijn trui of in mijn vest. Ze draaien even een paar keer rond en nestelen zich vervolgens in liggend tegen mijn aan. Ik kan dan gewwon dingen gaan doen en de teddy's vinden dit allemaal goed en vallen eigenlijk in slaap. Ik hoor ze dan ook helemaal niet mer piepen.

Ze hebben een hekel aan mijn vader omdat deze af en toe de nagels moet knippen en daar houden de teddy's echt niet van. Ook als ze honger hebben of ze willen iets lekkers eten laten ze zich echt wel horen door stevig hun aanwezigheid op te laten merken door te aanhoudend te gaan piepen. Na het geven val een lekker stukje wortel of groente zijn ze al snel tevreden. Ze houden er ook wel van om zich te verbergen in hun huisje wat in de kooi staat. Af en toe hebben ze wel last om te wilen bijten maar ze bijten niet echt door, Ook vinden ze af en toe fijn om aan mijn handen te likken.

Ik moet wel zeggen dat de teddy's wel erg verharen en de haren zich stevig vast nestelen aan je kleren.

Al met al zijn het lieve en gezellige levendige cavia's en speelkamaraatjes.

• Monique

Hi,

Ik heb 7 teddy's en het zijn stuk voor stuk lieve, makkelijke caafjes. 3 Zijn zelfs uitermate tam en laten zich uitgebreid aaien in het hok. De rest kan ik makkelijk pakken en dan zijn ze ook super rustig. Nagels knippen is ook geen probleem. Kortom: ik vind het heeeeeeeeeeeeeeerlijke beesten! Het scheelt wel, vind ik, als je een grotere groep hebt. Vanaf minimaal 3 cavia's vind ik dat ze makkelijker/tammer worden, althans dat is mijn ervaring.