karakter us teddy?

• carina

Hoi,

Ik heb sinds een anderhalve maand een usteddy-beertje. Hij is ongeveer 4 maanden oud. We proberen hem zoveel mogelijk op te pakken, maar toch piept ie elke keer weer als we hem oppakken. Op schoot is hij soms heel rustig en soms juist ook niet, dan kruipt ie overal heen. Ik denk dat het komt omdat ie nog jong is. Maar ik vraag me eigenlijk af of de usteddy over het algemeen een ander karakter heeft dan een gladhaar. Ik besef me dat iedere cavia een ander karaktertje heeft, maar ik ben toch even benieuwd.

groetjes,

Carina

• fantasyli

mijn us-teddy is een eigewijze tut die overal en nergens heen vliegt en niet wenst aangehaald te worden tenzij zij er zelf om vraagt ;)

weet niet of dat usteddy eigen is hoor ;)

• Jessica

Al mijn cavia's (US Teddy's) zijn pittiger dan de borstels en peruvians die ik heb gehad. Mijn US Teddy dames zitten bij een rex-dame maar je kunt het verschil wel degelijk merken. Ze zijn brutaler en fluiten het hardst :-)

Gr. Jessica

Mofie's Place

• Caviastal Baby Bear

Nouh ook mijn ervaring is dat teddys veel pittiger zijn dan “andere caafjes” ook hier heb ik een dame die niet aangehaald wenst te worden zomaar want dan gilt ze alles bij elkaar..

Mijn beer is een stuk liever maar is altijd op zijn hoede als ik hem optil of aanhaal…

zal mij benieuwen of dat ook zo is als het eerste nest geboren wordt hier, want we tutten hele dagen met de kleintjes om en ze gaan hier dan vaak super tam weg, maar of dat bij de teddys ook gaat lukken??

tijd zal het leren!

Groetjes Edith

http://caviastalbabybear.nl

• Monique

Mijn teddy's zijn allemaal watjes en vinden het heeeerlijk om aangehaald te worden. Ik heb ook gladharen gehad, maar merk wat dat betreft weinig verschil. Het piepen gaat waarschijnlijk wel over als hij ietsje groter wordt. Althans dat is mijn ervaring, mijn babies maken vaak ook een hoop tumult als ze gepakt worden, maar vanaf een maand of 6 is dat wel zo'n beetje over, soms ook eerder.

• Vita Nova.

Hoi,

Ik fok us teddy`s al een hele poos,

Maar onder de teddy`s zelf is er ook best wel veel verschil heb ik gemerkt de jaren door.

Ik heb sullen van us teddy`s en ik heb ook een us teddy die al begint

te piepen en krabben als je haar probeert te pakken.

Zo heb je toch met elk ras, rustige, en “wilde brassen” ?

Groetjes, Marielle

• Wil Zwarts

Hallo,

Ben ook een beetje teleurgesteld had altijd een cavia vol met kruinen lief karakter kwam spontaan elke ochtend naar je toe als je hem riep.

Deze US Teddy had eigenlijk een mol moeten zijn.Is gek op nieuwe hooi en zodra hij in zijn schone bak gaat zie ik hem niet meer terug dan allen als hij honger heeft.

Piept inderdaad veel als je hem op pakt met ander woorden een echte knuffelbeest is het niet hij houd er dus niet van.

Of hij krijgt het op zijn heupen en rent de bak als een gek rond. Diegene die deze cavia's fokken voor de verkoop zou ook het karakter erbij moeten zetten.Ik fok geen cavia's maar hou een beestje voor plezier teminste ik vind het geinige dieren.

Maar omdat ik hem soms alleen maar zie als hij wil eten,dan is hij ook duidelijk aanwezig en houd op met piepen als hij zijn wortel oa krijgt.Ben haast geneigd hem weg te doen zo heb je er niet veel aan.Hij wordt 5 Mei 1 jaar dus het kan nog aan zijn leeftijd liggen? Wie kan het zeggen?

WilX(

• marissa

Mijn us Teddy was er 1 die gek op aandacht was. Hij was jaloers op zijn vriendin en een echte kroeler. Maar als je hem wilde pakken was hij weg maar eenmaal op schoot vond hij heerlijk. De dierenarts had nog nooit zo 1 mee gemaakt. Want al gillen al mijn cavia's moord en brand voor een injectie. Hij niet en vond het allemaal prima. Een maand alleen zitten na zijn castratie vond hij niks. Hij piepte de hele dag en beet aan de tralies. Eenmaal een vriendin was het gelijk over. Maar ik denk dat iedere cavia toch een ander karakter heeft. Ook van het zelfde ras.

Groetjes Marissa

• jacqueline

hoi wil

ik heb al jaren cavia's en fok er ook mee en ik weet precies welke cavia geschikt is als knuffeltje en welke minder is

als fokker kan je dat zien

ik heb weleens een dier weggedaan uit een nest die ik eigelijk zelf aan wild ehouden maar erg knuffelig was en haar zusje was minder knuffelig en minder mooi qua kleur en die heb ik dan ook aangehouden en de knuffelkont heb ik aan die mensen meegegeven en die zijn uiters tevreden

ik krijg om de paar maanden een mailtje en inmiddels hebben ze een nieuwe knuffel erbij gehaald en fam en vrienden doorgestuurd :)

ik fok met rexen en die zijn toch erg vriendelijk en rustig

een gladhaar is bv veel aktiever als baby maar daar zit ook verschil in

als een fokker vanaf het begin de baby's die als banger in het nest zijn niet regelmatig pakt dan is het moeilijk die dieren tam te krijgen

ik heb ook een bange moederkonijn nu (opvangkonijntje) en haar jongen zijn ook geen helden die schieten ook weg als mijn hand in het hok komt maar ik besteed er gewoon meer aandacht aan en vandaag kwam en een ukkie knuffelen op mijn hand dussss karakter en fokker heeft ermee te maken en niet alleen het diertje

• Marjolijn van Dun

Toevallig vandaag mijn eerste us teddy opgehaald een zeugje van 5 weken na altijd alleen Peruvians te kopen ben ik gezwicht voor dit kleine schaapje. Wat een temperament heeft deze kleine want ik heb haar gekoppeld aan een ouder zeugje waarvan haar vriendinnetje was overleden en deze is vanmiddag van angst uit de flat gesprongen vanaf ee meter hoogte.Gelukkig mankeert ze niks en heb ze voor de zekerheid samen in een traliekooi gezet totdat ze wat meer gewend zijn.