ziek?

  • Marga

    hallo,,

    ik heb mijn cavia donderdag voor het laatst eten gegeven en het is nu dinsdag.

    het bakje zit nog steeds vol dus ik krijg het idee dat ze niet meer eet.

    Gister heb ik haar ook een halve druif gegeven want meer wou ze niet.

    Daarvoor had ik haar gewassen omdat ze aardig vies was van onderen, ze heeft wat dunne ontlasting. Nu kwam ik vanochtend beneden om te kijken en blijkt er wat bloed in haar ontlasting te zit. Ik heb de fokker van dit beestje gebeld en zij zou nog een andere fokker bellen omdat ze dit nog niet had meegemaakt.

    Mijn vraag is nu aan jullie: weten jullie wat ik kan doen??

    Dankjewel,

    Marga

  • Gerda_H

    Marga, bij bloed in de ontlasting en diarree zou ik even naar de da gaan. Dit is nooit goed.

    Groetjes Gerda

  • Marga

    Dankjewel Gerda,

    Vanavond zie ik de fokker van mijn cavia, dus hoop ik dat zij wat meer weet, anders ga ik inderdaad naar de da.

  • Saskia

    Ja: ga naar de dierenarts!!! Fokkers zijn geen dierenartsen!!

  • jacquelinesbeestenspul

    hoi marga

    ik denk dat je te laat bent met de dierenarts hoor als ze donderdag voor het laatst zichtbaar heeft gegeten en nu erg aande diaree is denk ik dat je al te laat bent helaas :(

    ik zou nu naar de dierenarts gaan en niet de fokker afwachten want die weet er al niks over

    groetjes en sterkte jacqueline

  • renate

    mee eens jacqueline,

    een cavia die al meer dan 24 uur niet heeft gegeten is ten dode op geschreven.

    Helaas, maar waar.

    Dat is ook precies de reden waarom ik 's avonds bij het voeren van groenten altijd goed oplet of ieder dier wel eet.

    Groetjes Renate

  • Caviastal Fantasy

    NU naar de dierenarts gaan, een spuit primparan halen voor de darmen en eventueel injecties of vloeibare primparan meenemen. Verder dwangvoer halen (science recovery, of liever nog critical care) en dit zeker 6keer per dag (liefst meer) geven met een spuitje zonder naald in het bekkie. Rustig voeren zodat ze zich niet kan verslikken, maar wel ver genoeg naar achteren doen (het spuitje) anders laat ze het uit haar bekkie lopen. Niet afwachten, maar nu handelen, dan heeft ze misschien nog een kans. En inderdaad, fokkers kunnen veel weten (helaas ook niet altijd) maar zijn geen dierenarts. Zodra ze een beetje normaal eet moet ze ook antibiotica (als je weet wat er aan de hand is!) Dat kan in haar bekkie, maar als het moeilijk gaat is injectie vorm handiger en weet je zeker dat ze alles krijgt. Laat je wel door de dierenarts vertellen hoe dit moet!

    Sterkte!

    Groetjes Suzanne

  • Marga

    dankjulliewel allemaal!

    Ik heb de dierenarts gebeld en kan niet eerder terecht dan half 2 anders moest ik om kwart voor 4 en dat vond ik te laat.. :(

    Ik hoop dat het goed komt..

    groetjes,, Marga

  • Marijke

    Goede beslissing om een afspraak te maken met de dierenarts. Sterkte!

  • Gerda_H

    Sterkte meid, ik ben bang dat je dat nodig zult hebben

    Groetjes Gerda