Thorobed

  • Jessica

    Iemand ervaring met deze geod aangeprezen bodembedekker?

    http://www.thorobed.be

    Gr. Jessica

    Kayleigh,

    Juultje & Fiera

  • Saskia

    Is dat niet net zoiets als aubiose?

  • Jessica

    Nee is iets heel anders dan aubiose.

    ThoroBed®-vlasstro is een 100% plantaardig stalstrooisel. afkomstig van de blauwbloemige vlasplant, die succesvol wordt geteeld in de Vlaamse polders en in (zand-) leemstreken. De voor de textielindustrie bestemde vezels bevinden zich aan de buitenkant van de vlasstengels en worden vrijgemaakt tijdens het zgn. ‘zwingelen’. Dit zwingelproces scheidt vezels en kernen van de vlasstengels door ‘verbrijzeling’ en uitkammen. De verbrijzelde stengelkernen worden ‘lemen’ genoemd (in Noord-Nederland ook wel ‘scheven’). De vlaszaden en hun omhulsels verwerkt men tot lijnolie en veevoer.Vlaslemen zijn al eeuwen in gebruik als stalstrooisel voor o.a. runderen, varkens en neerhofdieren. Voor paarden echter waren de lemen tot voor enkele jaren te stofferig.

  • Nettie

    Hoi jessica,

    Ik heb het 2 weken terug gekocht, en dus ook gebruikt !!!

    Ik vond het voor de cavia's niks, ik vond het te fijn van structuur voor de cavia's.

    En wat ze zeggen dat het veel vocht op nam, dat vond ik dus niet zo.

    Maar iedereen denkt er weer anders over, misschien is er iemand die het heel fijn vind.

    Groetjes nettie.

  • Cavia Opvang 't Kuufke

    Wij gebruiken het in de opvang al jaren, hadden eerst aubiose maar nu Thorobed.

    We willen absoluut niets anders meer. Het stoft niet/nauwelijks en neemt ontzettend veel vocht op.

    Na een dag of 5-6 is de toplaag nog steeds droog en dat is bij zaagsel b.v. niet zo.

  • Jessica

    Ik zag het op jullie site inderdaad en heb een dealer in mijn regio kunnen vinden

    dus vroeg me af of het wat is. Ik ga twee balen halen om het eens te proberen. Ze zijn hier ook niet zo duur ;-)

    Gr. Jessica

  • Cavia Opvang 't Kuufke

    Bijkomend voordeel ervan vindt ik ook dat het niet zo blijft hangen in lange vachten zoals bij de tessel. Zaagsel blijft daar soms heel hardnekkig in hangen en Thorobed niet.

  • Bellamy

    Wat kost zo'n baal Thorobed dan?

  • Cavia Opvang 't Kuufke

    Bij ons 8,50 voor 120 liter.

  • Bellamy

    Bedankt!