Thorobed

  • Gerda_H

    Ik gebruik sinds kort wel iets van vlas,maar dat heet anders. Het ruikt wel wat vreemd,maar ik krijg de indruk dat de caafjes het prettiger vinden. Voorheen gebruikte ik houtvezel,en dat ruikt wel lekkerder.

    Groetjes Gerda

  • Jessica

    Bij de paardenfokkerij wara ik het ga halen 6,25 euro.

    Gr. Jessica

  • Gerda_H

    Dat van ons heet rapsody.Wij hebben ook ongeveer datzelfde bedrag betaald.

    Groetjes Gerda

  • Monique

    Is dat Thorobed niet een beetje scherp, lijkt het op dat hennepspul?

    Ik zou het graag een keer uitproberen, maar heb geen leverancier echt in de buurt. Een eindje verderop zit wel iemand die het verkoopt, maar dan weer alleen die grote balen en vind ik weer niet zo handig bij mij op de flat.

  • Gerda_H

    Ik denk wel dat het hetzelfde is. Het is inderdaad wat scherp,maar de caafjes ondervinden tot nu toe er nog geen hinder van. Ik moest er wel veel van niezen,terwijl ik dat met houtvezel en hooi enzo niet heb. De cavia's vinden dit volgens mij prettiger dan houtvezel. Och,en de geur went wel hoor, het trekt al weg.

    Groetjes Gerda

  • Cavia Opvang 't Kuufke

    Mijn cavia's hebben er in ieder geval geen last van. Ook heb ik mijn handen niet meer kapot bij het verschonen iets dat ik met zaagsel wel had!

    Mijn cavia's niezen minder en hebben minder last van traan oogjes door het stof.

  • Cavia Opvang 't Kuufke

    Waar woon je? Wij verkopen ook de 14 liter baaltjes.

  • Monique

    Hahaha ik woon heel ver bij jou uit de buurt helaas, in het midden vh land. Maar ik heb het aan het dichtsbijzijnde verkooppunt gevraagd en ze verkopen tot mijn verrassing toch ook de kleinere verpakking, dus ik zal het een keer proberen.

    Ben alleen bang dat als er zo'n luchtje aan zit dat het voor mij niks is, dit was nl. ook mijn probleem met dat hennepspul (ben geloof ik een beetje overgevoelig wat luchtjes betreft), maar goed ik kan het altijd een keer proberen.

  • Gerda_H

    Ach,die luchtjes worden wel minder hoor,en het went ook wel. De binnenhokken ruiken wel,maar buiten niet. Het belangrijkste vind ik dat de caafjes het plezieriger vinden,en dan neem ik dat luchtje wel op de koop toe.

    Groetjes Gerda

  • Cavia Opvang 't Kuufke

    Over welke luchtjes hebben jullie het?

    Ik ruik in onze opvang zelden iets. De mensen staan er steeds weer verbaasd over dat het bij ons, ondanks zoveel dieren niet zo sterk ruikt.

    Probeer anders eens wat Sirocco poeder.

    Dun laagje vlas, dan wat poeder erover heen met b.v. een theezeefje en dan aanvullen met vlas.