Moet ik mijn werkgever vertellen bij welke specialist ik een afspraak heb, wanneer ik vrij vraag voor mijn ziekenhuisbezoek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als je zelf verlof opneemt. Dan hoef je niks te vertellen. Neem je op kosten van de baas vrij, dan ook niet mààr dan kan het geen kwaad om het te vertellen TENZIJ het gaat om iets wat ze later tegen je kunnen gebruiken (bijv een psychiater). Bij een psychiater gaat het medisch beroepsgeheim zelfs zover dat ze niet eens zullen vertellen of iemand patiënt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat hoeft u niet. U heeft recht op vrij vanwege ziekte of bezoek aan een arts. Het gaat uw werkgever daarbij niets aan voor welk onderzoek u naar de arts moet, en dus ook niet wekle arts u bezoekt.

Toegevoegd na 2 minuten:
zie ook: http://www.jurofoon.nl/nieuws/print.asp?id=2265
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verlof gaat vragen en die krijg je, dan is er niks aan de hand. Als hij om details vraagt waarom je verlof wilt, zou ik het gewoon zeggen. Is verschillend per werkgever, de ene doet moeilijker dan het andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat gaat hem niets aan. De mededeling dat je vrij wilt hebben voor artsenbezoek volstaat. Je hoeft hem niet te vertellen wat je klachten zijn en welke dokter je gaat raadplegen.