Durf jij er eerlijk voor uit te komen wat je muzikale voorkeur is?

Als je van Marco Borsato houdt of Queen of iets dergelijks Zal niemand daar negatief op reageren.Maar van wie of welke band ben jij fan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Juist doordat je ervoor uit durft te komen dat je van een totaal andere muziek genre/groep/band houdt maakt de mens zo uniek.

Ikzelf hou erg van Andre Hazes!!! en verkondig dat aan iedereen die het maar horen wilt, en ik denk dat de mensen die er raar op reageren er uiteindelijk meer mee zitten dan ik dat doe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij denkt maar dat je alles mag van mij.
compleet grijsgedraaid.

Andere antwoorden (25)

Ja hoor...

Daar durf ik best wel voor uit te komen...

Zolang het maar Nederlandstalig is...

En ik ben niet specifiek van één artiest fan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goedzo!zoiets bedoel ik dus.Je wordt nog weleens sneu aangekeken als je zoiets zegt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar naast het Nederlandstalige gebeuren is er natuurlijk veel meer wat tussen House en Straus inzit...
Ja hoor ik durf er best voor uit te komen dat ik fanfaremuziek (van een goede fanfare) prachtig vind, waarom niet? Soms hoor je dan verassende dingen, maar ze hoeven echt niet met me mee naar een concert ofzo, als je het niet leuk vind zelfs liever niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor…
Daar durf ik best wel voor uit te komen…

Zolang het maar NIET Nederlandstalig is (of het moet Nederlandstalige popmuziek zijn ; net nog met veel plezier naar oud werk van Toontje Lager geluisterd in de auto).

Maar ik ben niet specifiek van één artiest fan, ik heb een behoorlijk brede smaak. Wat ik draai hangt af van mijn stemming en wat ik aan het doen ben. Momenteel vind ik het weer heel leuk - niet geheel toevallig denk ik - om het oude spul van Michael Jackson te horen. In geen eeuwen gedraaid, en nu is het leuk.

Ook vrij grijs zijn Meat Loaf, Stray Cats, Billy Joel en...Pater Moeskroen :lol: Qua draaiuren staat War of the Worlds denk ik nog altijd op de eerste plaats. Ik denk ook niet dat daar ooit nog een andere plaat overheen komt, want ik draai hem nog steeds regelmatig.

Verder staat op mijn plank zo ongeveer alles van, pffff, Stef Bos tot Queensryche, van Robert Long tot The Cure, en van Astrid Cerise tot Hendrik Ibsen. Ofwel van Mozart tot Metal ; ik ben niet voor één gat te vangen. Maar er is ook maar weinig dat ik daaaagenlang leuk vind ; verandering van spijs doet eten.

Het enige dat je echt niet bij mij in de kast vind is inderdaad dat spul wat vroeger op het woonwagenkamp en bij de piraten gedraaid werd (en tegenwoordig overal, vooral hier in het oosten des lands). Nu niet en nooit niet. Over smaak valt niet te twisten, maar gebrek aan smaak kan ik heel weinig mee.....;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
En gezine de teogenomen populariteit van dit genre 'muziek' zal het me wel de nodige minduimpjes opleveren - ik zal ze één voor één koesteren. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NOU VAN MIJ NIET HOOR!Kan ook nog niet hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je spelt Astrid Seriese i.p.v. Cerise, hoewel Cerise misschien lekkerder is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ja ik kijk nooit naar de naam. Wel een goeie CD trouwens.
Ja hoor, alles, maar dan ook alles behalve: trance, rap en house. En van Nederlandse muziek zijn er maar 3 nummers die ik mooi vind, waarvan er 1 half Frans is (laat me / vivre).

Dus ragtime, country, klassiek, heavy metal, pop en rock....enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, ik zou niet weten waarom niet en zal er niemand op aankijken die een andere voorkeur heeft dan ikzelf.

Nederlandstalige muziek heeft nooit mijn voorkeur gehad, net zomin als keiharde house. Ook zal ik geen accordeon- en doedelzakmuziek opzetten.

Verder is mijn smaak heel breed. Mijn voorkeur gaat uit naar Ambient, funk en Dance. En alles wat daar verder tussen zit.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vroeger was ik echt fan van verschillende popartiesten. Fan kan ik mezelf niet echt meer noemen. Maar ik ben gek op Oliver Shanti, Armin van Buuren, Jochen Miller en verder eigenlijk alle gangbare muziek vanaf de jaren 80.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn favourite band is Linkin Park. dat is de enige band waar is echt dag in dag uit naar kan luisteren zonder dat ik het beu wordt. voor de rest luister ik voornamelijk naar Rock en metal en alles wat ik grappig vindt klinken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kwam jou tegen - oweehoo
jij was verlegen - oweehoo
ik loop nu al dagen - oweehoo
want ik wil je wat vragen - oweehoo

heb je even voor mij,
maak wat tijd voor me vrij.
ieder uur van de dag denk ik steeds aan jou lach,
alleen jij maakt me blij.

heb je even voor mij,
maak wat tijd voor me vrij.
zeg me wat ik moet doen,
want ik wacht op die zoen.
kom vanavond bij mij.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat en van wie is dat dan ?? Het ziet er niet echt.....heel erg heftig uit zeg maar; maar voor het geval je het serieus bedoelt, hou ik mijn duimpjes nog even bij me ;-)
Nee, op deze vraag duim ik niet, over smaak valt niet te twisten, zelfs niet.....lamaar. Het is wel een beetje ikhouvanjouikblijfjetrouw poezie he ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen: Antwoordman probeerd aan te geven dat hij fan is van Frans Bauer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
antwoordman heeft maar 1 en hetzelfde antwoord op muziekvragen.jammer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb deze tekst eerder voorbij zien komen inderdaad. Zo komen we er natuurlijk nooit achter wat je muzieksmaak is, of is dat ook juist de bedoeling? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenlijk maakt De Antwoordman misbruik en zeker als potentiële nummer 1 van GV...
AWM
14 jaar geleden
Misbruik? Zeg, heb je even voor mij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless - ja, of juist niet. Affijn, gelukkig heeft hij het geluid er niet bij gezet, maar mijn soort muziek zal het niet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms, heel soms kan ik er ook vrolijk van worden..oweeho
;-))
Ja hoor, dat durf ik! Ik ben, na al die jaren, nog steeds fan van Europe! Dat is de band, die in 1986 doorbrak met 'The Final Countdown'. Toen met 'poedelhaar', hoewel ze die nu wel kwijt zijn. Sterker nog: De drummer (Ian Haugland) heeft zelfs helemaal geen haar meer op z'n kop!

http://www.youtube.com/watch?v=0ZkllM8znx4

http://www.youtube.com/watch?v=KBv303jBNOc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha! Europe! :D
Heb ooit nog eens met die gasten in de kleedkamer gezeten in een grijs verleden. Nostalgie :))
Jahoor ik luister tegenwoordig guano apes, within temptation, en hoe kan het ook Mj :O hihi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor en ook ik durf dat. Want het is MIJN keus en smaak en voor zover ik weet, nog steeds niet besmettelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja: trance, ambient, reggae.
Zeker geen nederlandstalig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al eerder vermeldt dus dat durf ik best. De best rockband van de jaren 70/80 en 90 Status Quo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk hoor! +1
Mijn muzikale voorkeur: Klassiek, chillout, ambient, new age, maar kom bij mij niet aan met heavy metal en dat soort geschreeuw en gejank en ook geen Queen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fan zijn van iemand vind ik totaal overdreven,je kunt wel zeggen dat iemand goede muziek maakt maar dat maakt het niet waard om die persoon of die personen op een voetstuk te plaatsen,het zijn gewoon mensen zoals jij en ik die hun werk zo goed mogelijk proberen te doen en daar een goed salaris aan over houden,ik vind dat je geen enkel persoon op aarde op een voetstuk geplaatst mag worden omdat ieder persoon gelijk hoort te zijnen zodra je zegt dat je fan van iemand bent plaats je in feite die persoon op een hoger niveau.
de muziek die ik graag hoor ligt voor een groot gedeelte aan mijn stemming en loopt uiteen van lilly allen tot acdc en guus meeuwis tot ge reinders en alles wat eromheen en tusen zit .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk !!! Al wordt er zelden naar gevraagd, en krijg ik, vooral in kleine kledingzaken, op luide toon te horen wat juist níét mijn smaak is.......
Ik houd vooral van klassieke muziek, en dan bij voorkeur van de laatste 200 jaar. En van New Age, en dan graag natuurgeluiden gekombineerd met muziek : humpbacks, wolvengehuil, onweersbuien, enz.
Maar in de auto heb ik altijd Sky aanstaan, en dan brul ik uit volle borsten mee, hoor - als ik onder de douche mee zou zingen, raken m'n buurtjes zo van streek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, heerlijk, ik hou van muziek uit de jaren 50/60.
Pat boone, Andy Williams, Patsy Cline, Jim Reeves, Vera Linn, enz..enz..Hèèrlijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn smaak is belachelijk breed :-) ben vooral van de lekker dansbare muziek. (Eclectic) house. Heerlijk!! Maar het volgende moment luister ik naar hardcore. Ik hou ook van jazz, luistert zo lekker weg. Opera vind ik móói (zou ik zelf dol wel willen kunnen) en klassieke muziek waardeer ik ook zeker!! Daar ga ik lekker voor zitten. Maar die laatste 2 voorkeuren hang ik niet aan de grote klok. Misschien toch een beetje schaamte, omdat het niet bij mij past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel, waarom niet, ik mag toch mooi vinden wat ik vind?
Ik houd van vrolijke muziek (nederlandstalig en buitenlands) maar ook van emotionele muziek zoals The scientist van Coldplay, mijn vriend noemt het zelfmoord muziek maar ik vind het mooi en ik accocieer het absoluut niet met zelfmoord of depressiviteit, ik zet het op als ik mijn hoofd ff wil leegmaken of gewoon, als ik in de bus zit of me niet lekker voel, kan zelf helpen om me op te beuren!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn vriend luistert ook graag coldplay, en je raadt het al.. Dat noem ik ook deprimerende zelfmoord muziek :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt, leg jij me dan eens uit, als vrouw, waarom je dat vindt dan? Zou ik wel eens willen weten!!
top 40 muziek
shakira
pussy cat dolls.
daar geef ik les op en is tevens mijn voorkeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie niet in waarom ik er niet voor uit zou komen. Het is en blijft een persoonlijke voorkeur.

Voor mij is dit van 'Philip Glass' tot 'The Choir of the King's College (mn het nummer "40 part-motet" van Tallis) en van 'Adiemus' tot 'Le mystere des voix Bulgares'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat durf ik, niks aan toch? Ik houd van klassieke muziek, vooral van barokmuziek. Verder houd ik veel van volksmuziek: balkan, blue grass, nepal/afganistan, rebetika, klezmer cajun, russisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut: Alles wat tradioneel Iers (Celtic) is.
Heb daar inmiddels ook een aardige collectie van opgebouwd op CD (+400 CD's) en ieder jaar als ik weer in Ierland kom bezoek ik steevast hetzelfde, gespecialiseerde winkeltje om mijn bezit weer wat te vergroten. Hoewel ik weinig naar muziek luister, (ben de hele dag op mijn landgoed bezig en heb dan muziek van de ontelbare vogels) kan ik wel hele dagen naar mijn favoriete muziek luisteren.
Toen de man vroeger nog leefde (overleed op 12-10-1997)was ik ook groot fan van John Denver en heb destijds ook alle uitgebrachte nummers van hem verzameld (niet alle uitgebrachte CD's want dat zijn er minstens tien keer zoveel dan de ca. 475 verschillende nummers van hem) en vind zijn muziek nog steeds mooi. Ik heb ook alle songteksten ervan verzameld en koester die verzameling nog steeds. Omdat er nooit meer wat nieuws van hem komt en er geen concerten meer bij te wonen zijn, verschuift de muzikale voorkeur stukje bij beetje naar een ander plan, maar als artiest staat hij nog steeds op nummer één bij bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat durf ik, ik houd van bijna alle muziek die te horen is in de dancescene. Van minimal tot hardcore en van electro tot dubstep. Verder sta ik open voor alle muzieksoorten, maar lang niet alles raakt me. Laatst nog een paar nummers van hard metal geluisterd van een vriend, maar dat is toch écht niet waar ik met plezier naar kan luisteren.

Verder hou ik van muziek waar gevoel in zit, dat me raakt. Dat kan dan variëren van genre; rock, top40, hiphop enz.

Deze zijn zwaar goed en wat mij betreft THE BOMB; Radiohead, Opgezwolle, The Prodigy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je er niet voor uitkomen. Smaken zijn verschillend.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik hou van klassiek, Ierse muziek, Dixi Bands, Santana, Eagles, Gitaarmuziek, drums
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor ik kom er wel voor uit...
als ik muziek draai, zullen dat bijna altijd mantra's zijn... al jaren...
mijn favorieten:
deva premal http://www.devapremalmiten.com/
snatam kaur kalsa http://www.snatamkaur.com/web.html,
saatya&pari http://www.satyaa-pari.com/
uma mohan http://es.israel-music.com/uma_mohan/divine_chants_ganesh/
nina hagen http://www.youtube.com/watch?v=PUj-aN-xpVA
rasa http://www.uulyrics.com/music/rasa/

de meeste mensen vinden het maar raar... ik geniet er van en voel de diepte van de muziek en de woorden...