Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen:

Mijn cavia is donderdagochtend uit mijn handen gesprongen. Ik wou haar in de kooi doen en mijn cavia's willen dan altijd in de kooi springen. Dit keer had ik haar niet goed vast en prong ze uit mijn handen waardoor ze op haar rug op de harde tegels terecht kwam en snel weer overeind sprong. Ik dacht dat er niks aan de hand was, ik zat om mijn knieën dus zo hoog was het niet. De volgende dag pakte ik mijn cavia 's middags en schrok me dood. Ik zag dat 1 boventand was afgebroken en dat de tanden wat schuin en uitelkaar stonden. Ik gaf mezelf helemaal de schuld en heb flink zitten huilen. Ik dacht dat ze hierdoor dood zou gaan. Ze at wel gewoon alleen wortel moest ik iets kleiner snijden en ik zag in het begin ook dat ze wat pijn had. Nu rent ze gewoon vrolijk de kooi door en eet alles, ook bijt ze stukken af. Vanmorgen kwam ik erachter dat 1 tand er uit was, ze heeft nu nog 1 boventand die is afgebroken en 2 ondertanden waar niks mis mee is. Waarschijnlijk was de tand door de val los gaan zitten en dus verschoven, je zag toen ook een heel klein beetje gestold bloed. Ze eet nog steeds goed.

Maar nu mijn vragen.

Groeit die ene tand weer terug en groeit de andere tand weer aan?

De tand die is afgebroken staat iets scheef, wat moet ik hiermee doen?

Ik las dat je de ondertanden in de gaten moest houden omdat ze anders te lang kunnen worden, maar hoe weet je wanneer ze te lang zijn en hoe hou je ze op de goede lengte?

Ik wil ook graag naar de dierenarts, die is 1 straat verderop maar mijn vader vindt dat te duur, dus hoe duur is dat ongeveer en moet ik dan wel of niet naar de dierarts gaan?

Alvast heel erg bedankt!

Tess