2 cavia's erg aanhankelijk van elkaar. Nu 1 in moeten laten slapen

  • liefjuutje

    Ik heb 2 cavia's 1 van bijna 4.5 en de andere van 3 jaar.

    Die van 4,5 jaar moet ik morgen helaas in laten slapen ze is te ziek.

    Deze 2 damens zijn eigenlijk erg aanhankelijk van elkaar. EVI de jongste is nog meer aanhankelijker van BIBI dan dat Bibi aanhankelijk is van Evi.

    Waar doe ik nu goed aan neem ik er een jong caviaatje bij of laat ik EVI alleen.

    Heeft er iemand tips waar ik goed aan doe,

    Heb al jaren cavia's, maar dit eigenlijk zo nog nooit meegemaakt.

  • Geesje

    Hallo,

    Als eerste wil ik je sterkte wensen met het verlies van je cavia, het is erg verdrietig als je een caafje waar je veel van houd moet laten inslapen.

    Ik reageer een beetje laat want ik zit niet zo vaak op deze site omdat er vaak geruzied wordt.

    Ik heb 2 x meegemaakt dat ik een caafje moest laten inslapen die een vriendinnetje had die daarna erg verdrietig was.

    Bij de 1e keer heb ik er 2 babycaafjes bij gekocht omdat mijn lieve Jansen al 3 jaar was en ik niet binnen 1 of 2 jaar hetzelfde wilde mee maken dat er eentje achter bleef. Dit heeft mijn meisje Jansen erg geholpen, ze was erg verdreitig om het verlies van Lebbis (haar zusje) die na een operatie was overleden en door de 2 babycaafjes (die ik huilend had gekocht in een winkel) had zij erg veel afleiding en begon ze direkt weer te eten.

    Vorig jaar heb ik Spot laten inslapen 2 week na een operatie, de wond was gaan ontsteken en ze was ziek.

    Flootje (het zusje) was daarna ook erg verdrietig en wilde niet meer eten en zat vedrietig voor zich uit te staren. Haar heb ik verblijd met een babycaafje, die we Blitz noemen, ook weer een zeugje.

    2 week na het overlijden van Spot moest Flootje dezelfde operatie ondergaan als Spot had gehad, een tumor in de onderbuik. Gelukkig waren daar geen complicaties bij en rende ze de dag erna alweer door kooi samen het de nieuwe caafje die toen nog maar 8 weken oud was. Blitz is net een jaar geworden en Flootje is nu 3 jaar en de meisje zijn dikke vriendinnen en hebben het erg na hun zin in de bak.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt. Nogmaals sterkte gewenst, ik weet uit ervaring dat je ze erg gaat missen.

    Doei, Geesje Boonstra