Hallo allemaal,
Een beetje in een dilemma en op zoek naar ervaringen hoe ik mijn beestje het beste kan helpen hoop ik dat hier iemand dit al eens heeft meegemaakt en mij kan adviseren.
Sinds dinsdag heeft een van mijn cavia's anaalzakverstoppingen. Ik heb het netjes 2x of vaker per dag leeggehaald en em gewassen, maar waar ik niet gerust op was, was het lekken van urine ieder moment als ik em optilde.
Vrijdagavond naar de dierenarts geweest en zij bevestigde een vermoeden. Er was meer aan de hand dan alleen die anaalzakverlamming/verstopping. Na een rontgen te hebben gemaakt, waarop geen blaasstenen te zien waren, vertelde ze me dat hij hoogstwaarschijnlijk dus een neurologisch probleem heeft. (hij lekt urine, kleine beetjes, maar de blaas zat extreem vol bleek toen de da em leegduwde) Hierdoor heeft hij een overloopblaas met risico op chronische blaasontsteking (hij heeft echt een erge blaasonsteking momenteel dus) en anaalzakverlamming/verstopping.
caviaatje krijgt nu dus bactrimel, carprofen, gastro, eurologist en lysium…..
Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem en wat kan ik nog voor em betekenen naast medicatie en frequent leeghalen van de anaalzak en leegduwen van zijn blaas???? … Vind t zoooo zielig.. Moet ik ook nog duwen op een ontstoken blaas.