Oude cavia voelt zich niet goed

  • evi

    Ik heb een oude cavia van bijna 9 jaar. Een hele prestatie maar de laatste tijd lijkt ze zich niet goed te voelen:

    - zit stil in een hoekje,

    - haren liggen niet mooi recht maar staan recht / uit elkaar (betreft een gladhaar),

    - oogjes tranen soms,

    - ze heeft tumoren

    Ik ben al eens bij de dierenarts geweest maar die kon (behalve oogzalf) niets doen. Als het te erg werd kon ik haar in laten slapen maar dat wil ik niet zomaar doen.

    Verdere behandelingen hebben op deze leeftijd geen zin meer. Nog een bezoek aan de dierenarts heeft volgens mij weinig zin (ook gezien de stress voor het dier zelf).

    Ze eet en drinkt trouwens nog wel zelfstandig. Ook lijkt ze geen pijn te hebben.

    Iemand tips?

  • Poekeltje

    In laten slapen…. T beestje is oud en op…..

    Je zegt zelf dat ze tumoren heeft, haren uit elkaar staan en in een hoekje zit: ze geeft uitingen van pijn.

    Dus ze heeft wel pijn en kan geen cavialeven meer leven zoals het hoort.

    sterkte…..

  • Marumoto

    Niets doen, ondersteunen. Lekker eten geven.

  • liefjuutje

    Hoi,

    9 jaar is zeker al een leefdtijd.

    Die van mijn is nog geen 5 jaar en die heeft ook meerdere tumoren eet wel is veel afgevallen.

    Ze heeft van de dierenarts een kuurtje gehad maar dat hielp dus niet voldoende.

    Mijn cavia laat nu ook alles lopen en ik heb dus wel de beslissing genomen om haar in te laten slapen om leed te voorkomen.

    Sterkte met het maken van de beslissing.