wormpjes in hok, help

• MarionP

Zag net bij het verschonen in de plasplekken wormpjes zitten! Nooit eerder gehad, blegh

Cavia's zien er schoon en droog uit van onderen, geen plakpoep of diarree.

Heb het hok schoongemaakt en daarna nog een keer met Dettol. Ga morgen direct weer het hok nakijken en even de dierenarts bellen.

Iemand verder nog advies waar ik op moet letten?

• Susan

De wormpjes zijn waarschijnlijk maden. Je hebt er goed aan gedaan het hok goed schoon te maken.

Het hoeft niet dat je cavias er ook last van hebben, even in de gaten houden.. Ik denk dat een afspraakje dierenarts niet direct nodig is.

• Christa

Of het zijn wormen en de cavia's hebben er wel degelijk last van. Een telefoontje naar de DA kan toch geen kwaad?

• Susan

Nee, uiteraard niet.

• MarionP

Ik heb overlegd met de dierenarts, en een foto laten zien van de wompjes. Zij denkt aan maden van een vlieg. Aangezien de caafjes schoon zijn hebben we besloten de caafjes te behandelen met een pipet in de nek, tegen vlooien teken wormen en andere parasieten. Zo'n behandeling kan verder geen kwaad.

Verder ga ik vanaf deze week het hok tweemaal per week verschonen en tussendoor de plasplekken er uitscheppen.

Ik hoop dat het zo weg blijft, want ik griezel van wormen. Andere beestjes vind ik niet zo erg maar wormen…….!